Toto hovoria dáta TÜV za obdobie posledného roka do júna 2022: Okolo 69 % vozidiel prišlo na kontrolu bez závad a hneď ju úspešne absolvovalo. Drobné závady sa našli takmer u 11 % áut. Každé piate vozidlo technickou kontrolou neprešlo. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa ich počet zvýšil o 2,3 percentuálneho bodu na 20,2 %, informovalo združenie testovacích organizácií TÜV.
Ak vozidlo neprejde technickou prehliadkou, zistené závady musí majiteľ odstrániť do štyroch týždňov. Podľa združenia TÜV bola iba veľmi malá časť áut (0,05 %) klasifikovaná ako nespôsobilá na premávku na pozemných komunikáciách – týmto v Nemecku zakázali pokračovať v jazdení až do vyriešenia problémov.
Posledné, najhoršie miesto obsadila v rebríčku TÜV rumunská Dacia s jej modelom Logan.
Víťazstvo pre Mercedes
Mercedes triedy B si pri prvých kontrolách uchmatol celkové víťazstvo v rebríčku TÜV s priemernou mierou podstatných vád a porúch na úrovni iba dvoch percent (t. j. dva nedostatky na 100 testovaných vozidiel). „S takto nízkou hodnotou odsunul svojho veľkého brata a minuloročného víťaza, Mercedes GLC, na druhé miesto (2,3 %)“, komentuje TÜV.
Keď už spomíname kategóriu SUV a víťazný model Mercedesu, výrazne viac problémov môže narobiť Citroen C3 Aircross, ktorý vykázal chyby v 9,4 % prípadoch všetkých kontrol a skončil tak na najhoršom mieste spomedzi vozidiel SUV.
Na rovnakej nízkej úrovni chybovosti ako Mercedes GLC sa nachádza aj tretí VW Golf Sportsvan/Plus, teda tiež 2,3 percenta. Audi Q3 sa umiestnilo na štvrtom mieste s hodnotou 2,4 %. VW T-Roc sa posunul o jednu priečku nižšie a dnes "okupuje" piate miesto.
Na konci tabuľky to vyzerá nasledovne: Najhoršie skončila Dacia Logan so 11,6 %. Pre porovnanie, v rovnakom, kompaktnom segmente naopak vyhral Mercedes triedy A s 2,8 %.
Druhá od konca skončila v celkovom rebríčku Dacia Dokker (10,8 %). VW Sharan je na treťom mieste s výsledkom 9,4 % nedostatkov. Rodinným autám sa v rebríčku príliš nedarilo, na nelichotivých posledných priečkach skončil aj Ford Galaxy s hodnotou 8,1 %.
Zdroj: Focus.de / Handelsblatt