V aute sa zahrieva mnoho vecí a treba ich chladiť. Nielen motor, prevodovku, brzdy, ale aj interiér či riadiacu elektroniku. No prehrievajú sa aj pneumatiky. Trením o povrch, prepružovaním a deformáciami na nerovnom povrchu, pri prudkom brzdení aj akcelerácii. Prílišné prehriatie môže viesť k negatívnym javom. Vnútri automaticky stúpne tlak. To viac, alebo menej ovplyvní jazdné vlastnosti zmenšením kontaktnej plochy. Z dlhodobého hľadiska to nerovnomerne opotrebí behúň. V neposlednom rade, náporom tepla guma mäkne a zoderie sa skôr. Mercedes-Benz tvrdí, že vie, ako na to. Prichádza s pomerne triviálnym nápadom. Chladením dezénu vodou.
Pneumatiku by postrekoval rozprašovač
Na rozdiel od mnohých iných systémov tohto výrobcu tu nečakajte nič sofistikované. Mercedes si systém predstavuje ako jednoduchý rozprašovač v podblatníkoch. Ten by prehriatu pneumatiku zvlhčoval. Odparovaním by následne klesla jej teplota. Nešlo by o veľké dávky, len presne stanovené množstvo, ktoré pomôže skrotiť teplotu v požadovanej norme bez toho, aby bola pneumatika zbytočne mokrá a zhoršovala jazdné vlastnosti. Vodu pritom mieni zachytávať do nádržky z dažďa.
Jednoducho ju kanálikmi zo strechy či z oblasti stieračov odvedie tam, kde treba. To znamená, že nádržku nebude treba dolievať. Druhou výhodou má byť čistenie pneumatík od snehu a ľadu. V takom prípade by však musela byť nádrž vyhrievaná, aby voda nezamrzla. Alebo plnená nemrznúcou zmesou. Následne by sa jej teplota zvýšila vo vyhrievaných dýzach natoľko, aby dokázala rozmraziť sneh. Pneumatiky by tak nemali upchatý dezén a zabezpečili lepšiu priľnavosť. Či sa však automobilka rozhodne nasadiť tento systém do sériovej výroby, Mercedes-Benz neprezradil.