Nová maska doplnená miniatúrnymi trojcípymi hviezdami a jednou veľkou, chrómovanou uprostred bola samozrejme navrhnutá tak, aby najmenšie elektrické modely štylisticky zapadli do rodiny ostatných batériových Mercedesov. Okrem vizuálne nápadného svetelného pásu boli decentne prepracované tiež nárazníky ale napríklad aj vnútorná štruktúra zadných svetiel.
K týmto zmenám automobilka pridáva štyri nové sady hliníkových kolies s rozmerom od 18 do 20 palcov a dva nové laky.
Podobné ľahké retuše nájdete aj v interiéroch. Obe autá odteraz budú mať v štandardnej výbave väčší 10,25-palcový stredový dotykový displej a facelift má za sebou tiež multimediálne rozhranie MBUX. Okrem toho, že ponúkne tri rôzne štýly zobrazenia informácií, Mercedes sľubuje zlepšenie priestorového zvuku audiosystému Burmester alebo zdokonalené zobrazenie 360-stupňového kamerového výstupu parkovacieho systému.
Medzi ďalšie novinky patrí multifunkčný volant doplnený o dotykové kapacitné plochy, v zozname príplatkových položiek pribudol ďalší (tmavohnedý) drevený dekor a prostredníctvom služby Mercedes me connect si môžete do auta stiahnuť hry ako sudoku, pexeso a ďalšie, aby ste sa napríklad pri nabíjaní nenudili.
Nemci okrem vyššie uvedeného vylepšili i bezpečnostné systémy. Ich súčasťou sú dve nové kamery, jedna sníma situáciu pred autom, druhá je pre zmenu namierená dozadu. Systém udržania vozidla v jazdnom pruhu vám odteraz už nebude „hrabať“ do riadenia prostredníctvo ESP, ale zasiahne do riadenia.
Pokiaľ ide o elektromotory a batérie, v tomto smere sa nič nemení. EQA bude naďalej dostupný vo verziách 250, 250+, 300 4Matic a 350 4Matic, ktoré ponúknu výkon 190 až 292 koní v kombinácii s akumulátormi s využiteľnou kapacitou 66,5 alebo 70,5 kWh. Vďaka použitiu pneumatík s nižším valivý odporom a vylepšenou aerodynamikou sa však konštruktérom podarilo mierne predĺžiť dojazd. Najlepšie je na tom stále EQA 250+. Doteraz sa jeho akčný rádius pohyboval od 489 do 531 km, po novom to bude 496 až 560 km, samozrejme podľa metodiky WLTP.
Podobne je na tom tiež EQB – dostupné vo verziách 250+, 300 4Matic a 350 4Matic (190, 228 alebo 292 koní). Najslabší model ale zároveň kombinovaný s väčšou batériou má uvádzaný dojazd 463 až 536 km, kým dvojica silnejších dvojmotorových prevedení s menšou kapacitou akumulátora zhodne 396 až 448 kilometrov.
Ceny modernizovaných modelov Mercedes zatiaľ neoznámil, ani termín ich uvedenia na trh, predpokladáme však, že by sa k prvým zákazníkom mohli dostať do rúk ešte pred koncom tohto roka.
zdroj: Mercedes