Úplne prvé batériami poháňané TVR má byť predávané spoločne s modelom, ktorý bude mať pod prednou kapotou uložený vidlicový osemvalec od Fordu a upravený firmou Cosworth s odhadovaným výkonom minimálne 500 koní.
Aj keď Briti technickú špecifikáciu elektrickej verzie zatiaľ neprezradili, dá sa predpokladať, že bude mať podobný alebo dokonca vyšší výkon ako prevedenie so spaľovacím motorom a zároveň lepšiu dynamiku navzdory extra hmotnosti kvôli ťažkým akumulátorom.
Vozidlo navrhnuté slávnym konštruktérom Gordonom Murrayom prejde niekoľkými zmenami, pokiaľ ide o naladenie podvozka, aby podporil nový typ pohonu uloženého s veľkou pravdepodobnosťou v priestore nad zadnou nápravou a samozrejme aj kvôli inému rozloženiu hmotnosti.
Na druhej strane by zmeny v dizajne mali byť len minimálne, ako nakoniec naznačuje aj prvá oficiálna ilustrácia na začiatku tohto článku. TVR pokladá rečnícku otázku „prečo meniť skvelý vzhľad?“, pár úprav je ale nevyhnutých. Minimálne zmiznú výfukové koncovky za prednými blatníkmi a konštruktéri samozrejme môžu aerodynamicky optimalizovať prednú časť, keďže v nej nebude nutné nechávať otvory na prívod vzduchu ku chladičom.
Ako prezradil šéf TVR Les Edgar, Griffith EV bude prvým, nie však jediným elektromobilom v budúcej ponuke. Automobilka vlani na jeseň oznámila partnerstvo s juhoamerickou spoločnosťou Ensorcia Metals Corporation, ktorá sa okrem iného zaoberá ťažbou lítia. Práve tá má zabezpečiť dostatok batérií pre všetky chystané elektrické modely TVR.
Produkcia nových áut bude prebiehať v úplne novej továrni v Cardiffe, závod sa však stále stavia a podľa informácií od britského týždenníka Autocar TVR potrebuje na dokončenie ešte 18 mesiacov.
zdroj: TVR, Autocar