Naberajú časový sklz

Má 5,6 kilometra, stojí 62 miliónov eur a vodiči po ňom mali jazdiť už začiatkom leta 2023. Napokon z toho nič nebude a motoristi si musia počkať do budúceho roka. Hoci dĺžkou rozhodne nejde o rekordný úsek rýchlostnej cesty, stále ide o najdlhšiu rýchlu cestu, ktorú chcel štát v tomto roku otvoriť. Nový obchvat Tvrdošína po otvorení odľahčí mesto od tranzitnej doprav a znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší životné podmienky miestnym obyvateľom.

Tento rok sa môžu tešiť aspoň motoristi v Prešove. Severný obchvat Prešova – a konkrétne jeho prvá etapa – sa nachádza vo fáze tesne pred dokončením, pričom priebežne prebiehajú už aj preberacie a kolaudačné konania. Vyše 4-kilometrový úsek ušetrí vodičom niekoľko minút cestovania. Šetriť však bude aj prešovské cesty.

„Úsek R4 Prešov – severný obchvat, I. etapa plánujeme odovzdať motoristom v lete tohto roka. Motoristom idúcim zo severu na západ alebo opačne ušetrí zhruba 10 minút jazdy v závislosti od dopravnej situácie v meste Prešov,“ uviedla minulý mesiac Národná diaľničná spoločnosť.

Posledným z tohtoročného zoznamu nových rýchlych ciest je nový privádzač pre budúcu diaľnicu D3, pričom na ňu má konkrétne napojiť Kysucké Nové Mesto. Hoci má privádzač dĺžku len 1,4 kilometra, jeho výstavba sa predražuje a najnovšie stojí 14,6 namiesto pôvodných 13,7 milióna eur, upozornil denník Pravda.

Zdroj: Hospodárske novinyPravda; foto: Tvrdosin.sk