Čínsky (pripomíname, že štátny) koncern SAIC hľadá v Európe lokalitu, kde by mohol postaviť svoj nový závod. Už vopred upozorňuje, že počíta s vyššími nákladmi na výstavbu v porovnaní s nutnými financiami, ak by továreň nechal vybudovať doma.
V tejto chvíli však ekonomické výhody európskej expanzie začínajú prevažovať nad exportom nových áut priamo z Číny. A môžu za to európski motoristi, ktorí MG evidentne prijali.
Automobilke sa totiž v priebehu prvých šiestich mesiacov tohto roka podarilo na starom kontinente predať 99 789 automobilov, zatiaľ čo vlani to bolo za rovnaké obdobie 42 296 vozidiel.
Elektrické MG4 si vôbec nevedie zle. S počtom 29 458 registrácií sa stal druhým najpredávanejším modelom značky. Lepšie bol na tom len kompaktný crossover MG ZS – predalo sa ich 35 753 kusov. A práve vyššie uvedená hranica evidentne rozhodla.
„Očakávame, že miestne náklady na výstavbu budú vyššie, ale ak predávate 200 tisíc automobilov ročne, je čas,“ oznámil v rozhovore s Automotive News Europe šéf európskeho zastúpenia MG, William Wang.
Továreň na európskej pôde odstráni 10-percentné dovozné clo, MG zároveň počíta s tým, že niečo ušetrí na transporte a navyše miestna produkčná linka bude schopná – podľa čínskych zástupcov – pružnejšie reagovať na priania tunajšej klientely.
Hľadajú vhodné miesto...
Wang v interview zdôraznil, že rozhodnutie štátneho podniku SAIC budovať novú továreň v Európe nie je politickým rozhodnutí. „Sme podnikatelia, o politickom rozmere príliš nepremýšľame,“ tvrdí.
Pokiaľ ide o lokalitu, kde bude závod stáť, zatiaľ nie je rozhodnuté. Definitíva by mala padnúť v priebehu dvoch až troch rokov. „Musíte porovnať náklady na energie, mzdy, jednoducho na všetko, aby sme zistili, v ktorej krajine to bude najvýhodnejšie. Potrebujeme skrátka podrobnú kalkuláciu,“ oznámil šéf MG v Európe.
Len pripomíname, že jednou zo zvažovaných lokalít bol i Longbridge neďaleko Birminghamu. Pôvodné britské MG tu malo montážny závod, v roku 2021 však bol zrovnaný zo zemou a na jeho mieste sa momentálne plánuje bytová výstavba.
zdroj: MG, Automobilwoche