Elektrický Cyberster zabezpečil bývalej britskej, dnes teda už čínskej značky MG žiadanú publicitu, pravdou ale je, že sa nebude predávať po miliónoch, ani státisícoch. Koncern SAIC však chce čiastočne využiť jen meno, konkrétne časť „Cyber“ aj v prípade ďalších áut.
Tie sú súčasťou dvojročného produktového plánu MG, ktorý zahŕňa až osem nových model. Pôjde o športové modely, sedany i SUV a bude medzi nimi tiež vylepšený Cyberster, ktorý prinesie nové laky, zdokonalené batérie i výkonnejšie elektromotory.
Na novej platforme
Spomínané vozidlá budú využívať novú platformu koncernu SAIC s označením E3. Čo všetko MG s touto architektúrou dokáže, predvedie už onedlho v rámci šanghajského autosalóna koncept SUV nazvaný Cyber X.
Novinka vďaka svojim pravouhlým tvarom s nádychom krabice vzdialene pripomína najnovšiu Toyotu Land Cruiser 250 či sesterský Lexus GX 550, jej vzhľad však zvýraznia diódové horizontálne pásy namiesto klasických svetiel, zapustené kľučky dverí a podsvietené obe logá.
Aj so spaľovacím motorom?
Detaily o použitých pohonných jednotkách v tejto chvíli známe nie sú, ale uzatvorená predná maska naznačuje, že samotný koncept dostane elektromotory s batériami. Práve akumulátorový box je navrhnutý tak, aby bol súčasťou nosnej i bezpečnostnej štruktúry automobilu, pričom celkové základy boli navrhnuté tak, aby sa pod prednú kapotu vošiel aj menší spaľovací motor, ktorý by v prípade hybridu (spolu s generátorom elektrickej energie) predlžoval dojazd.
Práve táto alternatíva by teoreticky mohla byť dôvodom, kvôli ktorému sa Cyber X môže dostať aj do Európy. Na čínske elektromobily totiž aktuálne platia nové flexibilné clá, ktoré sú v prípade koncernu SAIC tie najvyššie možné, keďže automobilky nespolupracovala s úradmi Európskej únie. Nové sadzby komplikujú Číňanom predaj, práve MG ale bolo schopné zareagovať a veľmi rýchlo uviedlo na trh hneď niekoľko nových modelov so spaľovacími motormi či hybridnou technikou.
Súčasťou spomínanej modulárnej platformy E3 má byť tiež pokročilá umelá inteligencia a čiastočne autonómne riadenie poháňané výkonnými čipmi Horizon Robotics J6, ktoré budú nasadené tiež na navigáciu, monitorovanie vodiča a množstvo ďalších funkcií.
MG k tomu dodáva, že uvedený hardware pobeží na novom operačnom systéme Zebra 3.0 s kompletne digitálnym užívateľským prostredím. V porovnaní so súčasnou technikou má mať výkonnejšiu konektivitu, ale napríklad aj presnejšie rozpoznávanie hlasových povelov.
zdroj: MG