Volkswagen má zrejme celkom slušný problém. Na európsky trh totiž vstupuje elektrická novinka bývalej britskej značky MG, ktorá je priamo namierená proti modelu ID. 3 a sesterskej Cupre Born a má ceny, ktoré môžu z oboch spomenutých áut urobiť predražený nepredajný tovar.
Hovoríme samozrejme o MG4, približne 4,28 metra dlhom päťdverovom hatchbacku s rázvorom náprav 2705 milimetrov a pohotovostnou hmotnosťou v závislosti na použitej batérii a výbave od 1655 do 1685 kilogramov.
Špeciálne pre slovenský trh jeho cena zatiaľ stanovená nebola, ale MG – respektíve čínsky konglomerát SAIC Motor – aktuálne v oficiálne tlačovej správe oznámil, že v Európe bude základná verzia stáť 28 990 eur.
Napríklad v Nemecku ju tamojší importér navýšil na 31 990 eur, mali by sme ale dodať, že ide o čiastku bez štátnej dotácie. Holandský predajca sa odporúčanej cenovky naopak striktne držal, a preto môžeme predpokladať, by auto aj u nás mohlo stáť necelých 29 tisíc eur.
Za tieto peniaze dostanete elektromotor s výkonom 170 koní, krútiaci moment 250 Nm a LiFePO4 akumulátor s kapacitou 51 kWh. Podľa metodiky WLTP má táto baterka stačiť na dojazd 350 kilometrov, maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, a pokiaľ ide o dynamiku, takto motorizované MG4 zrýchli z miesta na stovku za 7,7 sekundy.
Batožinový priestor má objem od 350 do 1177 litrov.
Druhou možnosťou sú lepšie vybavené verzie Comfort a Luxury, ktoré majú 204 koní, identický najvyšší krútiaci moment a klasickú lítiovo-iónovú baterku s kapacitou navýšenou na 64 kWh. Tá by mala predĺžiť akčný rádius podľa WLTP na 450 kilometrov. Európske MG na hlavnej stránke ďalšie ceny neuvádza, ale v Nemecku budú tieto modely za 35 990, respektíve 37 990 eur, a ak aj v tomto prípade došlo k navýšeniu o 3000 eur, mohli by luxusnejšie vybavené MG4 stáť 32 990 až 34 990 eur.
V Holandsku je základný VW ID. 3 o rovných 15 tisíc eur drahší ako najlacnejšie MG4.
Čo to znamená pre Volkswagen, najlepšie demonštrujú základné ceny modelu ID. 3. V Nemecku štartuje od 38 060 eur, v Holandsku ho kúpite za 43 990 eur a na Slovensku musíte na drevo vyložiť dokonca 44 290 eur.
Samozrejme u nás MG4 proti klasicky poháňanému Golfu veľkú šancu nemá, najlacnejšie prevedenie stojí 22 290 eur. Lenže v opakovane spomínanej krajine tulipánov, kde sú autá so spaľovacími motormi penalizované, vychádza základný Golf s benzínovým litrovým trojvalcom na 33 440 eur, teda o takmer 4500 eur viac.
zdroj: MG Motor