Slovenskú cenovku novinky zatiaľ nemáme, ale napríklad v Nemecku bude dostupná za 45 990 eur a v susednom Rakúsku o tisícku lacnejšia. MG predstavuje verziu nazvanú Trophy Extended Range ako „elektromobil na dlhé vzdialenosti“, pričom ide o model s najdlhším dojazdom v rámci značky.
Základom tohto MG4 je lítiovo-iontový akumulátor zväčšený zo 64 na 77 kilowatthodín, čím auto vyrovnáva VW ID.3. Konštruktéri vďaka tomu predĺžili dojazd podľa metodiky WLTP zo 450 na 520 kilometrov, pričom Číňania v meste uvádzajú akčný rádius dokonca 710 kilometrov.
To však nie je všetko. Novinka zapĺňa medzeru medzi štandardnými modelmi s výkonom 204 koní a vrcholným prevedením XPower naladeným na 435 koní, preto dostala elektromotor s výkonom zvýšeným na 245 koní a poskočil tiež najvyšší krútiaci moment – z 250 na 350 newtonmetrov.
Trophy Extended Range vďaka tomu zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. To je o 1,4 sekundy lepší čas v porovnaní s doterajším základom a zlepšila sa tiež maximálna rýchlosť, z pôvodných 160 na 180 kilometrov za hodinu.
Pokiaľ ide o nabíjanie, doteraz predávané modely MG4 so 64-kilowatthodinovou batériou mali uvádzaný výkon 140 kW, variant Extended Range by mal zvládnuť jednosmerný prúd s výkonom 144 kW a nabíjanie z 10 na 80 percent by malo trvať 38 minút.
Novinka výbavou vychádza z MG4 Luxury, takže v základe má 18-palcové disky, navigačný systém, tepelné čerpadlo, dvojfarebné lakovanie alebo rozhranie iSmart.
Európske zastúpenie značky rozširuje ponuku verzií MG4 aj kvôli nárastu záujmu o auto medzi zákazníkmi. Po rozpačitom vlaňajšom rozbehu sa štvorka v tomto roku skutočne chytila a čínska firma v priebehu prvých ôsmich mesiacov predala na starom kontinentu už viac ako 41 tisíc kusov. Tým MG registráciami predbehlo Fiat 500e a len tesne zaostáva za VW ID.3 (44 tisíc áut).
zdroj: MG