Kým pneumatiky RunOnFlat zásadne zvýšili užívateľský komfort a bezpečnosť premávky, nová technológia sa prejavila v ich cenách, vyššími nárokmi na prezúvacie zariadenia a minimálne I. a II. generácia runflatov negatívne ovplyvňovala aj komfort pruženia. Michelin tvrdí, že pneumatiky SelfSeal jazdné vlastnosti pneumatiky neoslabuje. Samozaceľovacia pneumatika má vraj rovnaké vlastnosti, ako ostatné pneu tejto značky. A to aj v oblasti bezpečnosti, kilometrového výkonu či valivého odporu.
Z pohľadu životného prostredia má pneumatika dve výhody. Vozidlo/vodiča zbavuje nutnosti mať rezervnú pneu. To znamená zníženie hmotnosti auta a získanie viac miesta v kufri auta. Celková hmotnosť auta môže len vďaka tomuto riešeniu klesnúť aj o 30 kg, pretože vo výbave nebude okrem náhradného plnohodnotného kolesa ani zdvihák. V oblasti batožinového priestoru môže bežné auto získať až do 80 litrov. Inovácia skvele podtrháva stratégiu MICHELIN Total Performance.
V Európe prepichne pneumatiku vodič v priemere len každých 75 000 km. No v rozvojových krajinách je to aj každých 3000 km!
Z prieskumu firmy Michelin vyplýva, že v Európe prepichne pneumatiku vodič každých 75 000 km. No v niektorých rozvojových krajinách Afriky, alebo Ázie je to aj každých 3000 km! A vďaka obrovskému počtu vozidiel v Číne je táto inovácia špeciálne pre tamojšie trhy mimoriadna. Michelin svoje SelfSeal pneumatiky uvedie na trh v priebehu tohto roka. Zákazníci na svojich autách nebudú musieť urobiť žiadne zmeny. Technológia SelfSeal je totiž kompletne v pneumatike a nevyžaduje žiadne periférne zariadenia.