Napríklad Mazda stále nechce pripustiť úplnú elektrifikáciu, nedávno predstavená 3-ka využíva revolučný motor Skyactiv-X kombinujúci zážihový a vznetový princíp. Bývalý generálny riaditeľ Porsche, Wendelin Wiedeking, vidí budúcnosť v mikrovlnnom zapaľovaní.

Iste, určite to bude presadzovať, keď vlastní akcie v startupovej spoločnosti MWI (mikrovlnné zapaľovanie). Avšak myšlienka to nemusí byť vôbec zlá. Podľa tejto spoločnosti je možné mikrovlnným zapaľovaním znížiť spotrebu benzínu o 30 % a emisie až o 80 %! Verili by ste, že také čísla sú dnes ešte vôbec možné? No ak by to mohla byť blízka realita, akékoľvek alternatívne možnosti pohonu by dostali červenú a svet by sa znova venoval primárne spaľovacím motorom.

Aj keď tieto hodnoty môžu byť prestrelené, nemusia to byť nereálne slová. Síce presné podrobnosti zatiaľ nie sú k dispozícii, avšak spoločnosť už rokovala s automobilovými výrobcami z Južnej Kórey a Číny. Mikrovlnné zapaľovanie by mohlo zmes zapáliť v celom priestore, nielen v mieste zapaľovacej sviečky, čím by sa dosiahlo lepšie prehorenie. Problémom však môže byť, aby nedošlo k zapáleniu zmesi aj v susednom valci v tom istom čase, samozrejme pri viacvalcových motoroch a nie malých trojvalcoch.

Podľa spoločnosti je tiež výhodou, že tento systém zapaľovania môžu integrovať do aktuálnych motorov bez nutnosti veľkých zásahov. Čo si o podobnom kroku myslíte? Ste za vylepšovanie spaľovacích motorov, alebo v nich vidíte už len starú techniku?

Zdroj foto: bluestar.com

Zdroj: carbuzz