Rozhodnuté! Defender dostane nielen moderného nástupcu od JLR, ale aj drsného pokračovateľa tradičnej verzie od Ineosu. Jim Ratcliffe spustil druhú fázu projektu!
Ratcliffe sa najskôr pokúšal dohodnúť so samotnou automobilkou, dostal však jednoznačnú odpoveď: "Nie je žiadna šanca, aby sa to stalo. Nenecháme nikoho vyrábať náš Defender." Prišiel teda s plánom B, ktorý znamená výrobu vlastného auta. To by malo mať charakter a schopnosti Defendera a spoľahlivosť Toyoty Land Cruiser. Ratcliffe a jeho firma sa však do projektu nepustili po hlave, a to, či vôbec začne, mala rozhodnúť až štúdia vyrobiteľnosti. Tú mali mať hotovú koncom roka 2016, nuž vyzerá to, že vyšla pozitívne. Firma Ineos totiž oznámila, že spúšťa projekt!
Z celého plánu je cítiť najmä nadšenie Jima Ratcliffa, ktorý k novému autu povedal: "Je to fantasticky vzrušujúci projekt. Chceme postaviť najčistejšie 4x4 na svete a mierime na objaviteľov, farmárov a fanúšikov terénnych áut po celom svete." Podobné je aj vyjadrenie firmy: "Cieľový trh je globálny a zahŕňa poľnohospodárskych a lesných pracovníkov, objaviteľov a dobrodruhov, rovnako ako fanúšikov pôvodného Defedera, ktorí si jednoducho chcú užiť autentický zážitok z jazdy v teréne. Rozhodli sme sa, že auto nielen zaplní medzeru na trhu, ale prinesie aj skokovú zmenu v kvalite a spoľahlivosti." Druhou fázou projektu bude nájdenie vhodného miesta pre stavbu výrobnej fabriky. Prioritou je samozrejme jej umiestnenie vo Veľkej Británii, no firma zvažuje aj iné možnosti v Európe.
Vedenie Ineosu si uvedomuje, že napriek tomu, že je to jedna z najväčších výrobných firiem, toto je prvýkrát, čo sa chystajú vyrobiť auto. Projekt povedie Dirk Heilmann, bývalý šéf konštrukcie a vývoja technológií v Ineose. Teraz je z neho šéf novo vytvorenej divízie Ineos Automotive. Jeho prvou úlohou je vytvoriť tím expertov z oblasti automotive. "Toto je úžasný projekt pre všetkých zúčastnených. Našou úlohou je vytvoriť najlepšie 4x4 na svete a už s našim plánom napredujeme," povedal Heilmann a dodal: "Som veľký obdivovateľ starého Defedera a mám veľký rešpekt pred jeho schopnosťami v teréne. Zatiaľ čo naše auto ponesie jeho ducha, bude tiež veľkým pokrokom."
Ineos má rozhodne zaujímavé plány a určite o jeho automobilovej divízii budeme ešte počuť. Zatiaľ síce ešte nevieme, kedy by mohlo auto prísť na trh, no podľa predošlých vyjadrení by to malo byť dva až tri roky od spustenia projektu, čo sa práve stalo. Do továrne chce firma investovať niekoľko stoviek miliónov libier (pôvodné správy hovorili o 250 miliónoch libier). Ročná produkcia by mala dosiahnuť 20 000 áut. Riaditeľ Ineosu, Tom Crotty, navyše prezradil, že auto dostane pod kapotu zrejme spoľahlivý dízel. Nuž a cena by mala byť porovnateľná s pôvodným Defenderom, čo je okolo 24 000 € za základnú verziu.
Na Defender však nezanevrel ani Land Rover. Novú generáciu Defendera chce predstaviť už v roku 2019 a Briti z neho chcú spraviť najschopnejší off-road na svete. Máme sa teda na čo tešiť!
Zdroj: autocar