Popravde, údajom o zrýchlení od výrobcu už príliš neverím. V takmer všetkých zahraničných testoch, kde používajú na testovanie telemetriu s GPS, zisťujú, že automobily sú voči výrobcom udávaných hodnôt o niečo pomalšie. Navyše pri prechode na nové emisné normy udávajú stále rovnaké hodnoty, realita však môže byť odlišná.
Mini JCW naďalej využíva dvojlitrový zážihový štvorvalec s max. výkonom 170 kW (231 k). Motor je sériovo spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je dostupný 8-stupňový automat.
Zrýchlenie na 100ku vraj zvládne hatchback za 6,3 sekundy, kabrio pre väčšiu hmotnosť za 6,6 sekundy (automat je o nejakú tú desatinku rýchlejší). Teda odpoviem na otázku z úvodu. Podľa papierových čísel pridanie filtra pevných častíc nemá vplyv na výkon ani dynamické parametre. Realita však môže aj nemusí byť odlišná.
Najostrejší model JCW (skratka pre John Cooper Works) stále zostáva verný logám alebo pruhom. Tiež tu máme športové pruženie, aerodynamický kit, 17-palcové disky, športový brzdový systém alebo športové predné sedadlá. Cenu som zatiaľ nezistil ani na nemeckom konfigurátore, britské ceny sú od tých našich odlišné.
Zdroj foto: Mini