Popravde, údajom o zrýchlení od výrobcu už príliš neverím. V takmer všetkých zahraničných testoch, kde používajú na testovanie telemetriu s GPS, zisťujú, že automobily sú voči výrobcom udávaných hodnôt o niečo pomalšie. Navyše pri prechode na nové emisné normy udávajú stále rovnaké hodnoty, realita však môže byť odlišná.

Mini JCW naďalej využíva dvojlitrový zážihový štvorvalec s max. výkonom 170 kW (231 k). Motor je sériovo spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je dostupný 8-stupňový automat.

Zrýchlenie na 100ku vraj zvládne hatchback za 6,3 sekundy, kabrio pre väčšiu hmotnosť za 6,6 sekundy (automat je o nejakú tú desatinku rýchlejší). Teda odpoviem na otázku z úvodu. Podľa papierových čísel pridanie filtra pevných častíc nemá vplyv na výkon ani dynamické parametre. Realita však môže aj nemusí byť odlišná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Najostrejší model JCW (skratka pre John Cooper Works) stále zostáva verný logám alebo pruhom. Tiež tu máme športové pruženie, aerodynamický kit, 17-palcové disky, športový brzdový systém alebo športové predné sedadlá. Cenu som zatiaľ nezistil ani na nemeckom konfigurátore, britské ceny sú od tých našich odlišné.

Zdroj foto: Mini

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov