Nech už sa budete na Mini Strip pozerať z ktoréhokoľvek uhla, pravdou je, že vznikol jeden jediný exemplár a našťastie ho nikto nikomu nenúti. Čo sa dá z neho odniesť, je zamyslenie, či nie je možné autá vyrábať ešte o niečo efektívnejšie, lacnejšie alebo či niektoré konkrétne nápady už nie sú za hranou normálnosti.

Smith si v zásade položil dve otázky: „Z čoho je automobil vyrobený?“ a „Môžeme sa tejto konkrétnej veci zbaviť?“ A v priamom rozpore s pôvodným unikátnym prúžkovaným Mini s 24 odtieňmi na karosérii sa v prvom rade rozhodol zbaviť farby. Karosérie je pozinkovaná, kvôli ochrane pred koróziou zvonka nastriekaná bezfarebným lakom a na niektorých miestach sú dokonca schválne vidieť stopy po brúsení. Priznané sú i holé skrutky plastového obloženia. Smith tomu hovorí dokonalá nedokonalosť.

Mini

Zvnútra bol skelet streknutý modrou, čím vzdialene pripomína farebnú podšívku saka. Zvyšok materiálov sú v zásade všetko recykláty. Horná časť palubnej dosky, slnečné clony i časť výplní dverí tvorí korok. Koberce sú zo starej opätovne spracovanej gumy a panoramatické strešné okno, palubná doska, zaslepená maska chladiča i kryty kolies sú vyrobené na 3D tlačiarni z recyklovaného perspexu, teda plexiskla.

Spodná časť výplní dverí, stredovým tunel a mnoho ďalších plastových panelov úplne chýba a namiesto nich sú priznané len spomínané modré plechy alebo ich viac neprekrýva ako prikrýva čierna sieťovina. Že je toto auto oholené až na kosť dokazuje i absencia akýchkoľvek palubných prístrojov. Namiesto nich je tu mobilný telefón vodiča a z ovládacích prvkov tu ostalo len pár vypínačov elektrického ovládania okien.

Mini

Skoro ako v pretekárskom aute, až na to, že to má byť eko

A teda ešte volant. Je hliníkový, potiahnutý páskou na riadidlá bicyklov a pred airbagom je len priehľadná sieťka, takže pri bližšom pohľade vidíte dovnútra. Že je to úchylné? Také hlavové airbagy nad bočnými oknami nemajú vôbec žiadny kryt. A sedadlá sú čalúnené pletenou látkou. Jedným z mála farebných kontrastov sú oranžové bezpečnostné pásy, ktoré sú zladené s madlami dverí vyrobenými z navinutého horolezeckého lana.

Ak ste si Strip pozreli na fotkách pozornejšie ešte skôr, ako ste sa dostali na koniec tohto textu, možno ste si všimli, že nový koncept je postavený na základoch elektrického Mini Cooper SE s výkonom 184 koní. Reálny dojazd tohto auta je slabučký, ale jeho dynamika skvelá. Je preto škoda, že sa automobilka zabudla pochváliť, o koľko je Strip ľahší v porovnaní so štandardným autom, a aké je napríklad jeho momentálne zrýchlenie z miesta na stovku.

Mini

Chápeme, že myšlienka stojaca za vznikom tohto Mini je zo zásadne iného než automobilového sveta, ale nám by sa tá spojnica medzi módou, ekológiou a prospechom z nižšej hmotnosti celkom páčila. To auto by sa potom dalo prijať oveľa ľahšie, keby to nebola len výčitka západného sveta voči svojmu vlastnému konzumu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Mini