Nová generácia Mini bude odhalená v priebehu najbližších mesiacov, automobilka sa však rozhodla predstaviť nám v predstihu aj poslednú veľkú neznámu, ktorou bola kabína chystaného auta.
K debutu Briti dodávajú, že vozidlo bude „viac Mini ako kedykoľvek predtým“, čím chcú naznačiť, že sa jeho autori nechali štylisticky inšpirovať minulosťou.
Porovnanie interiéru pôvodného Mini (teda Morrisu Mini-Minor z konca 50. rokov) s najnovším, pripravovaným modelom dokazuje, že to nie sú len marketingové reči, aj keď nová generácia logicky nahradí jediný centrálne umiestnený budík okrúhlou digitálnou obrazovkou a zobrazenie informácií priamo pred vodičom bude riešiť prídavný, výklopný panel head-up displeja.
V aute sa opäť objaví aj pár klasických hardwarových ovládacích prvkov, ktoré opäť napodobňujú pôvodné riešenie, zvyšok funkcií potom bude mať možnosť vodič nastavovať prostredníctvom multifunkčného volantu.
Len pripomíname, že toto konkrétne Mini dostane len elektrický pohon, spaľovacie motory však v týchto autách nekončia. Auto na obrázkoch dorazí vo verzii Cooper E s výkonom 184 koní a dostupné bude aj s výkonnejším elektromotorm ako Cooper SE naladeným na 218 koní.
Elektrické verzie ponúknu kapacitu buď 40,8 kWh s dojazdom okolo 300 kilometrov alebo 54,2 kWh, ktoré by mali na jedno nabitie zvládnuť 400 km.
Mini súčasne pracuje aj na novej verzii s klasickými pohonnými jednotkami, tá však bude technicky vychádzať zo súčasného auta. Jeho dizajn by mal byť elektromobilu veľmi podobný a zásadne by sa od práve predstaveného konceptu nemal odlišovať ani interiér.
Batériový Cooper bude mať za úlohu skomplikovať život Fiatu 500e a odvodenému elektrickému Abarthu. Už základný model preto zvládne zrýchlenie z miesta na stovku za približne sedem sekúnd. Prevedenie SE by už malo talianske stroje dynamikou prekonať, tým to ale neskončí. Podľa Autocaru výrobca chystá aj ostrý model John Cooper Works naladený na 250 koní.
Mini zatiaľ neprezradilo detaily elektrickej architektúry, takže maximálny nabíjací výkon a z toho odvodené časy strávené na nabíjačkách ešte nepoznáme, britská strana ale naznačuje, že by sa ceny batériových modelov mali pohybovať od cirka 35 tisíc eur.
Základné benzínové modely budú samozrejme lacnejšie, pričom tieto autá budú podľa všetkého opäť poháňané prepracovanými preplňovanými trojvalcami a špičkové Copery S či JCW budú ďalej spoliehať na dvojlitrové štvorvalce.
zdroj: Mini