Jano_1987
09.11.20 09:06
J
@MaťkoŽiaľ nad tým asi nikto nepremýšľal. Hlavne ak OSN zakáže vývoz starých spalovákov do Afriky a podobne. Čo reálne hrozí, keďže sa to v súčastnosti sa to deje vo veľkom a už sa proti tomu bojuje. Osobné autá sú jedna vec, ale máme tu vozidlá verejnej hromadnej dopravy, kde už teraz sa vie, že náhradou za 1 krátky autobus ako jazdia v BA, KE, Prahe atď sú 2 elektrobusy, keďže nezvládajú danú službu v celom potrebnom rozsahu. To sú len krátke, ale čo dlhé autobusy? Ak sa zdvojnásobí počet potrebných vozidiel, treba zdvojnásobiť potrebnú odstavnú plochu v garážach.
Ďalej záchranné zložky, kde také hasičské auto ak zoberie o 5000l hasiacej tekutiny bude to trocha dosť problém, hlavne ak sa bude musieť dostať do ťažkého terénu, to batérie zaplačú a budú musieť ešte zo sebou nosiť generátor na výrobu elektrickej energie atď. Taká sanitka a tiež potrebuje mať okamžitý akčný radius. Kamióny to isté... Ešte nie sú presné informácie, ale ak má mať elektrický kamión rovnaký dojazd ako spaľovací, alebo aspoň maximálny možný na 1 dňový šichtu, tak bude musieť vážiť o cca 5t viac ako súčasný ťahať. Čo je o 5t menej nákladu na korbe. Z cca 24-26t pri 40 tonovej súprave to klesne na cca 19-21t. V USA majú povolené dokonca len 35t súpravy, takže oni spadnú nejak z cca 20t nákladu na cca 15t. Dosť problém... To sa bavíme len o veľkých súpravách. Ale máme tu autá do 7,5t, 12,5t, 16t čo sú často využívané, veľakrát aj s prívesom... Týmto opatrením vlastné sa zabila kategória 7,5t aj 12,5t a 16t odvezie tak 2t nákladu. 2t nákladu sa dajú naložiť do niektorých typov dodávok nad 3,5t. Stačí si porovnať 16t kamión vs dodávka... Dosť rozdiel. Tak isto zaniknú dodávky do 3,5t, lebo nič neodvezú. Jasne sme to videli na príklade vozidla nemeckej pošty, čo proste nevyhovovalo. Čo bude ďalší problém, tak šoféri. Na dodávku do 3,5t vám stačí B. Nad 3,5t už treba C. Už teraz je problém zohnať ľudí s C, čo bude potom, keď aj na obyčajnú dodávku bude treba C?
Samozrejme chýbajúca infraštruktúra, kde za 15-20 rokov sa nedá vybudovať reálne. Nové elektrárne, nové rozvodné siete, kým auto ste natankovali do 5 minút a odišli, elektromobil sa bude nabíjať desiatky minút aj hodiny. Teda treba viac miest na nabíjanie. Všetko niečo stojí, cena elektriny stúpne. Vypadnú dane z pohonných hmôt, budú dane za elektrinu. Len na Slovensku ročne zaplatia motoristi na daniach z pohonných hmôt, minerálnych olejov atď skoro 2 miliardy €. Nie je odveci, ak si to človek uvedomí a zrazu zistí, že jeho pidi elektromobil ako je napríklad Nissan Leaf ho na peňaženke stojí ako keby teraz tankoval 15-20l benzínu. Kto normálny by si teraz kúpil auto nižšej strednej triedy ako je Golf, Oktavia, keby mali 20l spotrebu? Bavíme sa o bežných verziách, čo majú tak do 150 koní. Nikto. 20l žere Lamborghini s 6,5l V12 a 700 koňmi pri bežnej jazde. Dokonca aj menej.
Odpovedať