Mini... je tak trochu meno, ktoré sa súčasným modelom už príliš nehodí. A špeciálne potom modelom Countryman. Ten najnovší v porovnaní s predchodcom narástol do výšky o ďalších šesť centimetrov a na dĺžku dokonca o trinásť centimetrov.

Tretia generácia má tým pádom dĺžku 4433 mm, šírku 1843 mm, výšku 1656 mm a rázvor náprav poskočil na 2692 milimetrov. Samozrejme profitovať z toho bude posádka vďaka väčšiemu interiéru a nafúknutému batožinovému priestoru s objemom 460 až 1450 litrov. Druhé číslo pochopiteľne platí pre sklopené zadné sedadlá a v súvislosti s nimi by vás mohlo zaujímať, že je možné posúvať ich v pozdĺžnom smere o 13 cm a sklon ich operadiel môžete meniť v šiestich krokoch posunutých navzájom o 12 stupňov.

V dizajne auta sa piplať nebudeme, Mini o ňom hovorí, že je jednoduchší a účelnejší. A práve to posledné slovo sa hodí použiť na fakt, že sa návrhárom podarilo zredukovať koeficient aerodynamického odporu z Cd 0,31 na 0,26. To je impozantná zmena, akurát nám k tomu chýba dodatok, ktorých verzií sa to týka. Elektrická so zatvorenou maskou bude vzduch nepochybne prerážať ľahšie ako modely so spaľovacími motormi a prívodmi ku chladičom.

Keď už sme pri technike, elektrický Countryman bude dostupný v dvoch verziách. Základná s označením E má jeden elektromotor s výkonom 204 koní, krútiacim momentom 250 Nm a pohon predných kolies. Drahší Countryman SE All4 dostane dve pohonné jednotky, takže 4x4, systémových 313 koní a 494 Nm. Batéria s kapacitou 66,45 kWh je pre obe prevedenia identická, maximálny nabíjací výkon 130 kW tiež.

Countryman E zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 8,6 sekundy, najvyššiu rýchlosť má obmedzenú na 170 kilometrov za hodinu a normovaný dojazd 462 kilometrov. Pre SE All4 platia hodnoty 5,6 sekundy, 180 km/h a 433 kilometrov.

Verzie so spaľovacími motormi Mini odbilo len krátkym konštatovaním, že budú, ak sa ale pozrieme na ponuku nového BMW X1 (s typovým označením U11), zorientujeme sa aj medzi nimi.

Základom bude benzínový trojvalec 1.5 s výkonom 122, 136 alebo 156 koní. Nasledujú zážihové štvorvalce s objemom 2,0 litra produkujúce 204, 245 a 300 koní a dvojica benzínových plug-in hybridov so systémovým výkonom 245 alebo 326 koní. Paletu motorov uzatvára dvojlitrová nafta naladená na 150 a 197 koní, musíme ale dodať, že Mini pravdepodobne dostane len niektoré vybrané verzie vyššie spomenutých motorizácií.

Z nich potom vyčnieva vrcholný čisto benzínový dvojliter, ktorý k výkonu 300 koní pridá maximálny krútiaci moment 400 Nm, pohon oboch náprav, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 5,4 sekundy a Mini by ho malo predávať ako Countryman JCW.

Pozoruhodné na novom veľkom Mini je tiež nový asistenčný režim, ktorý vám v zápchach na diaľnici dovolí dať ruky dolu z volantu a zvládne všetko sám. Systém však bude fungovať len do rýchlosti 60 kilometrov za hodinu.

K autu potom štandardne dostanete asistenta, ktorý vám pomôže pri manipulácii s prívesom, nechýba automatické parkovanie, 360-stupňový kamerový výstup a tiež diaľkové ovládanie auta prostredníctvom mobilu, keď ho budete chcieť napríklad vyparkovať zo stiesneného priestoru.

Ceny momentálne k dispozícii ešte nemáme, ale prvé auta by sa mohli na trhu objaviť na prelome rokov, najneskôr potom vo februári 2024. Tento detail ešte upresníme a dodatočne určite pridáme i slovenské ceny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov