Elektrické motokáry ( až na pár výnimiek) stoja za hov.. teda za nič. Dúfam, že MINI sa im v tom podobať nebude :)
Chcú ukázať výhody hybridného pohonu
Pre MINI sa tak začína nová fáza. Sebastian Mackensen, riaditeľ MINI, spolu s riaditeľom modelových radov MINI, Petrom Wolfom, poskytli bližšie info o skúšobnom vozidle z nastupujúceho radu a vysvetlili, vďaka čomu sa podarilo zachovať počas skúšobnej jazdy pocit, že vodič sedí za volantom motokáry – presne v duchu tradície MINI. „Týmto modelom chceme presvedčiť zákazníkov MINI o výhodách hybridného pohonu,“ dodáva Mackensen, „a tiež zapôsobiť na každého, kto už šoféroval hybridný automobil s unikátnym MINI pocitom z jazdy v motokáre."
Kľúč k dosiahnutiu cieľa spočíva v inteligentnom riadení energie, ktoré zabezpečuje bezchybnú spoluprácu spaľovacieho a elektrického motora. Preto sa prvý plug-in hybridný model MINI nezameriava len na efektívnosť, ale aj na zábavu z jazdy. Skúšobné vozidlo na pohľad ničím nepripomína hybrid. A to nielen kvôli kamuflážnej fólii. Zásuvka na nabíjanie vysokonapäťovej batérie je diskrétne pod záklopkou v ľavom prednom blatníku. Aj v priestore pre vodiča vyzerá všetko podobne ako v ostatných modeloch. Tlačidlo štart/stop v strede prístrojovej dosky svieti na žlto namiesto červenej. Na naštartovanie stačí, ako obvykle, iba stlačiť tlačidlo – neozve sa však žiadny zvuk, pretože hybridný model vždy štartuje v elektrickom režime. Otáčkomer na prístrojovom paneli umiestnenom na stĺpiku riadenia nahradil displej. Stojí za to sledovať ho najmä počas prvých kilometrov po štarte, pretože vodiča informuje o stave batérie elektromotora pred spustením spaľovacieho agregátu. Štart spaľovacieho motora závisí od rýchlosti vozidla a tiež od intenzity, akou vodič šliape na plynový pedál.
„Vodičovi sa rýchlo dostane do žíl,“ tvrdí Wolf. Nový zážitok z jazdy sľubuje množstvo zábavy za volantom. Hybridné MINI naplno využíva maximálny krútiaci moment elektromotora, ktorý je k dispozícii ihneď po štarte. Vďaka tomu dokáže vyraziť ako strela. Aj po tom, čo sa vymaní z pomalšej dopravy v meste, si naďalej zachová nulové emisie. Vysokonapäťová batéria pod zadnými sedadlami poskytuje dostatok energie na dlhú jazdu na elektrický pohon. Režim AUTO eDRIVE umožňuje jazdu rýchlosťou až 80 km/h, zatiaľ čo v režime MAX eDRIVE dosiahne rýchlosť až 125 km/h. Podľa Mackensena ide o otázku charakteru: „Jazda hybridným modelom MINI len na elektrický pohon musí byť dokonalým pôžitkom. Rýchlosť preto nie je obmedzená len na 30 či 40 km/h, ale vyšplhá sa aj na vyššie hodnoty ako v bežnej mestskej premávke.“ Mackensen počas skúšok vozidlo poriadne prevetral a dokazuje, že spaľovací motor sa spustí až vtedy, keď vodič rázne šliapne na plynový pedál. A vtedy sa začínajú diať veci. Vďaka kombinovanému výkonu oboch pohonov sa prvé hybridné MINI môže popýšiť jedinečným zrýchlením, ktorému modely výlučne na spaľovací pohon nemôžu konkurovať. Pocit jazdy v motokáre, charakteristický pre MINI, však nespočíva len v rýchlej akcelerácii. Hybridné MINI musí v prvom rade dokázať, že si hravo poradí s vyberaním zákrut na kľukatých cestách. A práve tu koncept plug-in hybridného MINI vyťahuje ďalšie eso. „Podvozok a tlmiče sa v ničom nelíšia od ostatných modelov,“ hovorí Wolf, „ich nastavenie však využíva všetky výhody poskytované hybridným pohonom.“ Vďaka komponentom eDrive, uloženým veľmi nízko v zadnej časti vozidla, je jeho ťažisko umiestnené nižšie než zvyčajne. Hmotnosť je navyše rovnomerne rozdelená medzi prednú a zadnú nápravu, čo mu umožňuje dosiahnuť ešte vyššiu úroveň agilnosti MINI.
Hybridný koncept prináša ďalšiu výhodu – elektromotor prenáša výkon na zadné kolesá, zatiaľ čo spaľovací agregát poháňa predné kolesá. Pretože systém inteligentného riadenia energie je napojený na dynamickú kontrolu stability (DSC), riadiaci systém optimalizuje trakciu a stabilitu jazdy. „Ak hrozí nebezpečenstvo šmyku, aktivuje sa druhá hnacia sústava, aby vozidlo získalo pri štarte lepšiu trakciu, prípadne aby dokázalo lepšie vyberať ostré zákruty,“ vysvetľuje Wolf. Systém inteligentného riadenia energie ponúka ďalšiu možnosť efektívnej spolupráce oboch pohonov. Pri jazde po diaľnici prepnutím spínača eDrive aktivuje tretí jazdný režim: SAVE BATTERY. V tomto režime vozidlo poháňa spaľovací motor, pričom vysokonapäťová batéria si môže udržiavať konštantnú úroveň nabitia, prípadne ju pomocou generátora ešte zvyšovať. Počas dlhšej jazdy v úspornom režime SAVE BATTERY sa vygeneruje dostatok energie na neskoršiu jazdu na elektrický pohon. Na konci skúšobnej jazdy tak MINI prichádza späť do mesta úplne potichu. Displej v kokpite vodičovi pripomenie, aby nezabudol nabiť batériu pomocou stanice wallbox, alebo bežnej elektrickej zásuvky. Dotankovanie však nie je potrebné, pretože MINI plug-in hybrid spotreboval len veľmi malú časť obsahu palivovej nádrže. Aj to dokazuje novú dimenziu MINIMALIZÁCIE.