Minister dopravy Árpád Érsek a minister Životného prostredia László Sólymos zo strany Most Híd tak dali prednosť developerovi - s prepojením na Viktora Stromčeka pred občanmi. Tejto kauze a pozadiu spoločnosti Starland sa venovali aj novinári Ján Kuciak a Veronika Šmiralová z portálu Aktuality:
 

KRIŽOVATKU TRIBLAVINA CHCÚ POSTAVIŤ V PROSPECH DEVELOPERA, TVRDIA AKTIVISTI

ŠTÁT ROZŠIRUJE DIAĽNICU D1 NEĎALEKO BRATISLAVY, V POZADI SA VYNORILA J&T

UNIKLI EMAILY VPLYVNYCH DEVELOPEROV, HRALI SA NA ŠTÁTNYCH ÚRADNÍKOV

AKTIVISTI NAPADLI NA SÚDE VERDIKT V KAUZE TRIBLAVINA

Ministri ignorovali vážne argumenty o dopade takéhoto rozhodnutia na život a zdravie obyvateľov v tomto regióne. Nebrali do úvahy argument, že budúci plánovaný privádzač na diaľnicu povedie okolo novej školy v Chorvátskom Grobe, ani to, že Cesta na Senec nie je rozšírená na štvorpruh a križovatka Triblavina bude začínať a končiť na pozemkoch súkromnej firmy.
 

Minister dopravy takto rozhodol napriek tomu, že nepriniesol novú, plnohodnotnú alternatívu, ktorá by v plnom rozsahu nahradila pôvodné kvalitné dopravné riešene. Minister dopravy na odborné argumenty reagoval slovami – "občania sa tam nemali sťahovať", alebo "treba tu vyhlásiť stavebnú uzáveru". Rozhodoval v rozpore so sľubom, ktorý zložil do rúk prezidenta, že bude plniť svoje povinnosti v záujme občanov (článok 112 Ústavy). OZ Triblavina využije všetky právne prostriedky na to, aby tento proces zvrátilo a očakáva, že rovnako sa zachová BSK a okolité obce.

Zdroj: OZ TRIBLAVINA