Ak sa práve smejete, len by sme radi pripomenuli, že tá bielo-červená vec na fotografiách má v takzvanom kvalifikačnom režime 1088 koní a samotná automobilka hovorí, že na okruhu dosahuje Mission R rovnaké časy ako 911 GT3 Cup.
Batériová novinka má dĺžku 4326 mm, takže je o niečo kratšia ako súčasné Porsche 718 Cayman. So šírkou až 1990 mm však sériové auto prekonáva a má výšku len 1190 milimetrov. Základom „eRka“ je monokok z kompozitu vystuženého uhlíkovými vláknami, ktorý v hornej časti kabíny prechádza do vnútornej ochrannej klietky integrovanej do priehľadnej strechy.
Porsche tejto konštrukcii hovorí exoskeleton a verí, že by raz mohla byť schválená aj ako náhrada za momentálne povinné oceľové bezpečnostné rámy pre všetky pretekárske automobily plniace predpisy FIA.
Ľan a tri elektromotory
Ďalším pozoruhodným detailom sú komponenty vyrobené z plastov vystužených prírodnými vláknami, ktoré Porsche vyvíja pod skratkou NFRP (Natural Fibre Reinforced Plastic). Ak vás to zaujíma, tak ide o ľanové textilné vlákno a automobilka z tohto materiálu vyrobila napríklad nástavec predného spojlera, zadný difúzor, prahy, výplne dverí, zadnú priečku i kostru anatomického sedadla.
O roztočenie zadných kolies sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 653 koní, a pretože Mission R je štvorkolka, mali by sme spomenúť, že predný „single“ elektromotor produkuje 435 koní.
Kapacita akumulátorov konceptu je 80 kWh, čo je ekvivalent zhruba tridsať litrov benzínu a podľa Porsche to v najvýkonnejšom, takzvanom kvalifikačnom režime stačí na približne 30 minút ostrej jazdy. Aby tím následne nečakal dlhé hodiny na ďalšie nabitie, dostalo nové Porsche elektrický systém s napätím až 900 voltov, takže akumulátory sa dajú nabíjať výkonom 340 kW. Tento hardware následne dovoľuje nabiť články z 5 na 80 percent kapacity za 15 minút.
S plne odbrzdeným nastavením auto vypáli z miesta (napriek nemalej hmotnosti 1500 kg) na stovku za 2,5 sekundy a pokračuje až k 300 km/h. V pretekárskom móde sa následne výkon zníži na 680 koní a Porsche priznáva, že práve v tomto režime sa už sila pohonných jednotiek nijako neznižuje, napríklad kvôli prehrievaniu akumulátorov.
Súčasťou konštrukcie Porsche Mission R sú tiež aktívne ovládané klapky v nasávacích otvoroch a niekoľko ďalších prvkov aktívnej aerodynamiky, ktorá má pri pretekoch pomáhať aj menej skúseným pilotom. A aby mala stajňa ešte lepší prehľad o tom, čo sa deje v aute, k dispozícii je tiež systém monitorovania biometrických údajov vodiča.
A ešte jedna nepotvrdená zákulisná šepkanda: Porsche údajne vyvíja elektrické verzie Boxstera i Caymana, ktoré by mali byť odhalené už v priebehu budúceho roka a doplniť existujúce modely so spaľovacími motormi. A práve Mission R by mal byť tak trochu náznakom, ako bude približne vyzerať ich dizajn.
zdroj: Porsche