Samozrejme že odkázaný na nabíjanie doma neznamená, že na iných miestach novinku nenabijete. Avšak pomalé nabíjanie AC aj pre menší akumulátor (voči elektromobilom) znamená hodiny strávené na nabíjačke. A to sa nikomu nechce pri žiadnej dlhšej ceste. Avšak pri DC nabíjaní si spravíte pauzu na pumpe a ak náhodou tam budú mať aj stojan na rýchlo nabíjanie, môžete si nabiť auto za pár minút na dostatočnú úroveň (jednoducho to budete rátať v minútach a nie hodinách).
Celý hnací systém je upravený z Outlandera PHEV. Teda máme tu vpredu zážihový 2,4-litrový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom, ktorý ponúka 72 kW (98 k). Vpredu máte ešte elektromotor s 60 kW (82 k), vzadu na zadnej náprave zas ďalší elektromotor s 70 kW (95 k). Prepojenie medzi prednou a zadnou nápravou tak odpadá, o pohon zadných kolies sa stará práve spomínaný elektromotor. Systémový výkon Mitsubishi neuvádza, pretože nikdy nie sú v plnom zábere naraz všetky 3 motory.
Jeden z mála s DC nabíjaním
Kapacita akumulátora, ktorý je schovaný pod podlahou medzi nápravami, je 13,8 kWh. Mitsubishi uvádza, že z domáceho nabíjania ste z 0 na 100 % za 4 hodiny s 16 A alebo za 6 hodín s 10 A systémom. Dôležité je však DC nabíjanie cez CHAdeMO protokol. Z 0 na 80 % by ste mali Eclispe Cross PHEV nabiť za 25 minút, čo je skutočne použiteľné. Automobilka uvádza, že preto necháva stále priestor na zvyšných 20 %, keby ste náhodou hneď potrebovali rekuperovať a tak nevyšiel na zmar žiaden kWh energie. Ďalej v režime Chrage, keď akumulátor nabíja spaľovací motor, ste na 80 % za 30 minút. Výrobca však už neuvádza, ako sa zvyšuje spotreba paliva.
K dispozícii máte 3 jazdné režimy. Prvý EV asi netreba popisovať, elektricky dokážete jazdiť do rýchlosti 135 km/h. Druhým je sériový hybridný režim, keď je vozidlo poháňané elektromotormi vpredu a vzadu. Spaľovák poháňa generátor a čo najčastejšie sa vypína pre úsporu paliva. Paralelný hybridný režim využíva spaľovací motor, ktorý poháňa predné kolesá pomocou 1-stupňovej prevodovky a k tomu mu pomáhajú oba elektromotory. Využíva sa pri rýchlostiach nad 135 km/h.
Nový plug-in hybrid zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a stále dokáže odtiahnuť 1 500 kg príves. Je pritom zaujímavé, že voči väčšiemu Outlanderu nie je o nič „ľahší“. Pohotovostná hmotnosť je totiž na úrovni 1 900 kg, zatiaľ čo Outlander má ešte o približne 10 kg menej. Ešte dodám, že elektrický dojazd by mal podľa WLTP metodiky postačiť na 57 km. Snáď sa k plug-in hybridnému Eclipse Cross budeme môcť vyjadriť aj osobne a budeme ho mať na test. Vyzerá to byť veľmi zaujímavý a funkčný plug-in hybrid.
Zdroj: Mitsubishi