Na tlačovej konferencii vozidlá predstavili generálny riaditeľ Mitsubishi Motors Corporation, Takao Kato, a prevádzkový riaditeľ, Ashwani Gupta, ktorí zároveň vysvetlili stratégiu elektrifikácie Mitsubishi Motors Corporation . 

„Zasadzujeme sa o technológiu elektrifikácie, najmä plug-in hybridov (PHEV). Budeme rozširovať modelový rad elektrifikovaných vozidiel a ponúkať ich ďalšie verzie na základe efektívneho využívania najrôznejších technológií elektrifikácie v rámci našej aliancie, aby sa MMC do budúcna etablovalo ako líder kategórie PHEV.“  

Mitsubishi definuje koncept Mi-Tech „ako malé plug-in hybridné elektrické SUV, ktoré by malo prinášať radosť z jazdy a istotu na všetkých povrchoch a za všetkých podmienok“. Mi-Tech disponuje novým ľahkým a kompaktným pohonom PHEV, elektrickým systémom pohonu 4WD so štvoricou elektromotorov, vyspelým systémom na podporu riadenia a preventívnymi bezpečnostnými technológiami.

Dizajn pripomínajúci skôr buginu ako SUV

Za touto štúdiou bola snaha „prebudiť vo vodičovi túžbu po dobrodružstve“. Auto bolo preto navrhnuté so športovou karosériou pripomínajúcou buginu. V prednej časti vozidla bol uplatnený nový dizajnérsky jazyk prednej masky v tvare dynamického štítu. Uprostred masky chladiča sa objavuje matný olovený odtieň a meď ako vedľajší odtieň pre dôraz na elektrifikáciu pohonu tohto vozidla. Hliníkový ochranný kryt po oboch stranách spodnej časti nárazníka zase chráni karosériu. Nápadne vytiahnuté a zvýšené lemy blatníkov po bokoch auta poukazujú na dobré schopnosti v teréne. 

Mitsubishi kladie dôraz na dizajn, ktorý dá vodičovi ešte väčší pocit bezpečia. Na plochu čelného skla sa preto graficky premietajú všetky dôležité údaje ako správanie auta, rozpoznávanie terénu a odporúčanie optimálnej stopy.

Namiesto motora plynová turbína

Elektrickú energiu v rámci nového plug-in hybridného pohonu zabezpečuje namiesto klasického spaľovacieho motora ľahká a kompaktná plynová turbína. Generátor na báze plynovej turbíny ponúka vysoký výkon v pomere k daným rozmerom a hmotnosti. Ďalšou výhodou tejto turbíny je flexibilita z hľadiska používaného paliva (nafta, kerozín a lieh), ktoré je možné zvoliť v závislosti od regiónu. Čisté sú aj splodiny s ohľadom na ochranu životného prostredia a efektívne využívanie energií.

Nechýba ani pohon 4WD

Mi-Tech dostal aj systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla S-AWC s pohonom všetkých kolies pomocou štvorice elektromotorov (Quad Motor 4WD) a jednotkami aktívnej kontroly stáčania okolo zvislej osi na oboch nápravách. V prípade, že sa pri jazde v teréne začnú dve kolesá pretáčať, vďaka schopnosti prenášať optimálnu hnaciu silu na všetky kolesá Mi-Tech neuviazne. Sila sa totiž prenáša na ostávajúce dve kolesá, ktoré sú v kontakte so zemou. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Koncept modelu bugina/SUV je veľmi zaujímavý, no podľa mňa pôsobí až príliš futuristicky a s malou šancou, že sa dostane do produkcie aj ako zbytočný. 

Zdroj: tlačová správa