Gran Coupe je štvordverový sedan, ktorý preberá všetko to dobré z 6-kového kupé. Dizajnové proporcie, štýl a jazdnú dynamiku, avšak s priestorom až pre päť pasažierov.

BMW medzi inováciami, ktorými obdarilo svoj nový sedan vypichuje najmä LED reflektory. Ich jasné biele svetlo poskytuje vysoký výkon a opäť o niečo lepšiu viditeľnosť vozovky pri nočnej jazde. To, že svetlá sa natáčajú do zákrut, nebudete snáď pri voze tejto kategórie brať ako prekvapenie. Vo výbave tiež nájdeme veci ako parkovacia kamera, parkovací asistent, nočné videnie s rozoznávaním chodcov, sledovanie stredovej čiary alebo Head-Up displej s plným spektrom farieb. Samozrejme, že nechýba iDrive a veľký HD displej na stredovej konzole. O kvalitnú muziku sa postará surround system od Bang & Olufsen.

BMW radu 6 Gran Coupe

BMW radu 6 Gran Coupe

Poďme ale od svetiel, rozmerov a iných "nedôležitých vecí" k tomu, čo nás zaujíma oveľa viac - motorizácii. Pod prednou kapotou bude model 640i Gran Coupe ponúkať radový šesťvalec (N55HP) s objemom 3 litre s TwinPower Turbo technológiou, precíznym priamym vstrekovaním, variabilným časovaním ventilov doublevanos a variabilný zdvih ventilov Valvetronic. Výsledkom vývoja je 225 kW/315 k medzi 5,800 až 6,000 ot/min, a maximum krútiaceho momentu 447 Nm medzi 1,300 a 4,500 ot/min. 640i Gran Coupe tak akceleruje na 100 km/h za 5,4 sekúnd. Maximálna rýchlosť? Je to Nemec, takže elektronicky limitované na 250 km/h... Spotreba tohto 1 750 kg vážiaceho sedanu je myslím že slušných 7,8 l/100km.

Priemerná spotreba je podľa štýlu jazdy len od 5,5 litra pre 640d až do koľko chcete pre 650i.

Zaujímavejšie čísla nájdeme pri motore N63, ktorý nie je nič iné než biturbo 4,4-liter V8 v modeli 650i. Jeho výkon siaha k 445 koníkom pri otáčkach 5,500 - 6,000/min a krútiaci moment 650 Nm medzi 2,000 - 4,500 ot/min. Akcelerácia na sto je vybavená za 4,6 sekundy a maximálka je ako inak než obligátnych 250 km/h. Priemerná spotreba je podľa štýlu jazdy od 8,6 litra/100km ... až do koľko chcete.


V ponuke bude i vznetový motor pre model 640d. Ponúkne 230 kW (313 k) a zabezpečí zrýchlenie na sto za 5,4 s. Spotreba tohto dízla sa uvádza len na 5,5 l/100 km. Všetky motory budú priateľské k matke prírode a budú vybavené systémom Start-Stop a ECO PRO pre zníženie spotreby paliva.

Interiér BMW radu 6 Gran Coupe

Interiér BMW radu 6 Gran Coupe

Pri spriahnutí motora V8 spolu s xDrive, teda pohonom všetkých kolies, je prenos výkonu elektronicky kontrolovaný a auto tak má ešte výraznejšiu dynamiku. Systém rozdeľuje výkon medzi prednú a zadnú nápravu a tým optimalizuje jak trakciu a dynamiku, ale i stabilitu bez ohľadu na to, aké sú jazdné podmienky. Gran Coupe 650i xDrive teda odpal nula-sto zvládne o desatinu sekundy rýchlejšie, než bratček s náhonom iba na zadnú nápravu.

S motorom je spojená 8-stupňová automatická prevodovka ZF so športovým nastavením, ponúka teda perfektnú kombináciu rýchlosti, flexibility a účinnosti. Distribuuje krútiaci moment a výkon čo najlepšie tak, aby voz mal okamžitú akceleráciu pri akomkoľvek rýchlostnom stupni a akejkoľvek rýchlosti. Samozrejme, optimálne zloženie prevodov má pozitívny vplyv i na spotrebu paliva. Aby to ale nebola až taká nuda (predsa len automat), vodič má možnosť voliť prevodové stupne pádlami pod volantom.

Podvozok nebude za zvyškom vozu kvalitatívne zaostávať - dvojité priečne ramená na prednej náprave a integrálna zadná náprava spolu s výkonnými brzdami a elektrickým posilovačom riadenia dajú Gran Coupe primerane dobré jazdné vlastnosti. V štandarte bude taktiež funkcia Servotronic a Dynamic Damper Control. Kolesá z ľahkých zliatin majú priemer 18".

Z Mníchova k nám teda prichádza daľšia poriadna vozba. Nakŕmený informáciami, videom a fotkami mám silnejúci pocit, že by som sa novou 650i chcel zviesť...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov