Koľkokrát sa vám stalo, že do vás niekto nacúval, prípadne vám oškrel spätné zrkadlo, ale vy ste sa nemali čas na vypisovanie formalít, a tak ste nad tým len mávli rukou? Zohnali ste druhý kryt späťáku, dali to u známeho za fľašku nalakovať a po ťukanci ani stopy. To však dnes nie je také jednoduché.
S množstvom asistenčných systémov narastá aj množstvo snímačov, pomocou ktorých tieto systémy dokážu fungovať. Stačí malé nedobrzdenie do kamery v prednom nárazníku, poškriabanie späťáku, v ktorom sú kamery a čidlá na sledovanie mŕtveho uhla alebo pre 360-stupňovú kameru a oprava sa razom predraží z desiatok na stovky, ak nie tisíce eur.
Štúdia v USA prezrádza to isté. Aj tie najmenšie ťukance totiž predražia opravu bez problémov aj o 3 000 dolárov, u nás bez problémov aj 3-tisíc eur. Problémom je tiež čelné sklo, ktorého výmena môže stúpať až k tisícke. Je jasné, že na jednej strane väčšina z nás chce modernejšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie auto. Nemám na mysli len komfort pruženia, už dávno to nie je len o ňom. Ale vymoženosti, funkcie, schopnosti a riešenia, ktoré jazdu autom zásadne zlepšujú. No vyberá si to svoju daň v podobe násobne väčších nákladov na servis či opravy.
Mali ste podobný problém? Malý ťukanec, ktorý však v konečnom výsledku stál tisícky eur? Posťažujte sa v diskusii...
Zdroj: caradvice
Kamery alebo radary v prednej časti síce chránia životy, ale pri malej nehode predražia opravu o tisícky eur.