Odlišnosti medzi poisťovňami, rozdiely medzi PZP a havarijnými poistkami
Poisťovne pristupujú ku svojim klientom individuálne a zohľadňujú celý poistný vzťah - predovšetkým to, čo ste si doposiaľ riadne plnili povinnosti vyplývajúceho zo zmluvy. Podľa informácií portálu FinReport.sk sa môžete stretnúť s krátením poistného plnenia pri neplatnom, teda prepadnutom vodičáku napríklad u poisťovní Allianz či Generali.
„Mať platný vodičský preukaz je zákonnou povinnosťou každého vodiča, ak túto povinnosť nespĺňa a spôsobí škodu, poisťovňa môže pristúpiť ku kráteniu alebo zamietnutiu poistného plnenia,“ uviedla poisťovňa Generali v skoršom stanovisku.
Na ilustračnom obrázku nájdete dole aj slovenský ružový vodičák s pôvodne neobmedzenou platnosťou. Pozor, ak bol vydaný od 1. januára 1993 do 30. apríla 2004, je už medzičasom neplatný a je nutná výmena.
Lekárske prehliadky vodičov nad 65 rokov: Nepodceňujte ich
Niektoré poisťovne sa zdajú byť viac tolerantné čo sa týka prepadnutých vodičákov. Rozdiely môžu v tomto smere existovať aj medzi povinným zmluvným poistením a havarijným poistením. Napríklad Kooperativa podľa medializovaných informácií umožní vodičovi v prípade poistnej udalosti doložiť aj nové platné vodičské oprávnenie a nesnaží sa krátiť plnenie z poistky, píše FinReport.sk.
S rovnakým prístupom by ste sa mali stretnúť aj v ČSOB Poisťovni, avšak na pozore by sa mali mať aj vekovo starší motoristi, aby poisťovňa zbytočne nenadobudla podozrenie, že vodičák im nielenže neplatí, ale zároveň už nie sú ani zdravotne spôsobilí šoférovať auto. To isté platí napríklad aj pre poisťovňu Uniqa.
Z tohto hľadiska je dôležité myslieť na povinné zdravotné kontroly - lekárske prehliadky vodičov nad 65 rokov musí táto skupina motoristov na Slovensku absolvovať štandardne každých 5 rokov.
Zdroj: FinReport.sk