Diaľnica D1 na Ukrajinu zo Slovenska

"Rokovania medzi ukrajinskou a slovenskou vládou prebiehajú na najvyššej politickej úrovni," zdôrazňuje Peter Kmec, podpredseda vlády pre plán obnovy. Kmec hovorí o významných infraštruktúrnych projektoch, pretože chceme zjednodušiť prechod zo Slovenska na Ukrajinu a opačným smerom.

Tieto témy budú nepochybne kľúčové aj v rámci obnovy povojnovej Ukrajiny a takisto pre SR čo sa týka nových investícií pre východ krajiny - problémom však je, že nevieme, kedy sa vojna skončí. Na druhej strane, výstavba nových diaľnic trvá dlhé roky a skúsenosti zo Slovenska ukazujú, že u nás často mešká.

 

"Čo sa týka dopravnej infraštruktúry, dôležité je rozširovanie hraničného priechodu vo Vyšnom Nemeckom, pretože to je veľmi dôležitý uzol pre osobnú aj nákladnú dopravu. Momentálne je zatiaľ nepripravený na väčšie nápory nákladnej dopravy. Pripravuje sa rozširovanie tohto hraničného priechodu," vysvetlil Kmec. "S tým je spojené aj budovanie cestnej infraštruktúry. Potrebujeme dobudovať diaľnicu z Košíc až na hraničný priechod," povedal vicepremiér.

Počíta sa s financovaním Európskom komisiou, pričom na infraštruktúrne projekty chce Slovensko využiť  aj zdroje od súkromných investorov. Podľa Kmeca bude podstatné dbať na to, aby projekty prebiehali pararelne, teda rozširovanie hraničného priechodu a výstavba diaľnice D1 od Košíc na Ukrajinu. Okrem toho je ďalšou z tém je vybudovanie a posilnenie vlakovej dopravy na Ukrajinu cez železničný priechod Čierna nad Tisou - Čop.

Zdroj: Pravda.sk / foto: cz.depositphotos.com