Ak sa práve chytáte za hlavu a premýšľate, čo za hračky sa to v najbližších rokoch vyvalí na cesty a prečo jedna z nich pripomína kabínu vysokozdvižného vozíka, chápeme vás. V porovnaní s týmito „autíčkami“ vyzerá aj Smart ForTwo či Škoda Citigo ako noblesná kára. Berte to ale z tej lepšej stránky.
Do skutočne preplnenej metropoly či na poskakovanie po centre nič väčšie nepotrebujete (teda keď nepotrebujete previezť väčší počet ľudí) a vždy to bude pohodlnejšie ako MHD, kolobežka či bicykel.
Týmto smerom cieli i Mobilize Duo. Má dĺžku len 2,43 metra, šírku 1,30 metra a výšku 1,46 metra. Pozoruhodné je nielen svojim tandemovým usporiadaním sedadiel (ako v Twizy), ale tiež tým, že môžete tri tieto autá zaparkovať naprieč jedným štandardným parkovacím miestom. Aby ste sa pohodlne dostali von, dostanete „motýlie“ dvere po vzore Lamborghini, akurát s tou dynamikou to bude o niečo horšie.
Výkon elektromotora Renault neuvádza, ale hovorí, že verzia od 14 rokov (a bez vodičského oprávnenia) zvládne 45 km/h, zatiaľ čo „odbrzdený“ model k vodičskému preukazu skupiny B dosiahne maximálnu rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Dojazd automobilka upresní po certifikácii, predbežne ale uvádza 140 kilometrov.
Francúzi hovoria, že celé auto je z 50 percent vyrobené z recyklovaných materiálov a bolo navrhnuté tak, aby sa na konci životnosti Dua dalo opäť použiť až 95 percent všetkých stavebných prvkov. Pod jeho plastovú karosériou bez laku sa ukrýva jednoduchá trubková konštrukcia tvoriaca uzatvorený rám, a aj keď si netrúfame odhadnúť bezpečnosť takéhoto vozidla, vo volante má nainštalovaný airbag.
Sedadlá viac pripomínajú účelné lavice v autobuse ako komfortné kreslá v bežnom aute, majú však byť ľahko umývateľné a podľa Mobilize je vzadu dosť miesta pre cestujúceho s výškou do 180 centimetrov.
Na rozdiel od konkurenčného Citroënu Ami či predchodcu Twizy nemá byť Duo bežne v predaji. Automobilka ho chce ponúkať buď v rámci dlhodobého prenájmu firmám alebo si ho budete môcť požičať na krátke jazdy prostredníctvom mobilnej aplikácie. Mobilize Duo sa na cestách objaví v roku 2023, vo výbave nájdete okrem iného USB C konektor či Bluetooth a k dispozícii má byť tiež úžitková verzia Bento s veľkým až 700-litrovým nákladovým priestorom.
Ešte menej vám toho ponúkne jednomiestny Mobilize Solo, ktorý sa dá považovať za niečo ako Segway so strechou. Má dĺžku 1,37 m, šírku 0,90 m a výšku 1,75 m, jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 25 km/h a napriek tomu, že nevyžaduje vodičský preukaz, aj táto vec má na palube airbag. Na rozdiel od Dua je Solo zatiaľ len koncept a Renault preto ani neuvádza možný termín uvedenia na trh.
zdroj: Renault, Mobilize