Tretia generácia malého Renaultu prišla na trh v roku 2014. Modernizáciu si teda nechala až po dlhých 5 rokoch, čo pri niektorých značkách už znamená generačnú obmenu. Avšak načo zbytočne meniť niečo, čo očividne dobre funguje. Alebo nie?

Predná časť stratila okrúhle denné svietenie. To sa presťahovalo do hlavných svetlometov do tvaru takzvaného písmena C. Predný nárazník dostal bočné „akože“ vstupy vzduchu navyše, odlišná je tiež predná maska.

Automobil stále váži menej ako 1 tonu, preto je paleta pohonných jednotiek verná trojvalcom. Atmosféricky plnený zážihový liter je k dispozícii s 48 kW (65 k) alebo s 54 kW (73 k). Preplňovaná 0,9 TCe má 68 kW (92 k), v základe 5-stupňový manuál (rovnako ako slabšie verzie), ale za príplatok je dostupný aj šesťstupňový robotizovaný manuál EDC.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

V interiéri nájdeme väčšiu 7-palcovú obrazovku so systémom Easy Link. Keďže motor je pod podlahou kufra, na batožinový priestor zostalo stále slušných 174 l objemu. Výstavná premiéra bude na autosalóne v Ženeve. Pre Slovensko je už bohužiaľ Twingo nedostupné. Jednoducho si ho oficiálne na našom trhu už nekúpite. Či sa ešte vráti nevieme... Zábavy s ním však vie byť naozaj dosť, hlavne vďaka azda najväčšiemu rejdu predných kolies vôbec. Veď sa len pozrite, ako sa nám svojho času páčilo nielen v mestských uličkách, ale aj veľmi netradične na motokárovej trati.

Zdroj foto: Renault