Za najlacnejšiu Kiu XCeed momentálne dáte 19 590 eur. Za túto čiastku dostanete vozidlo v základnej výbave Amber, ktorá okrem hromady povinných bezpečnostných prvkov obsahuje napríklad 16-palcové hliníkové disky, plne diódové svetlá, svetelný senzor s automatickým prepínaním medzi denným a stretávacím režimom, elektricky ovládané vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, tónované sklá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, aspoň manuálnu klimatizáciu, bluetooth, kožou čalúnený volant i hlavicu radiacej páky šesťstupňového manuálu, všetky štyri okná v elektrike, USB-C vpredu i vzadu, ale tiež len rádio s jednoduchým monochromatickým displejom.
Ak k tomu prihodíte rovných 1000 eur, postúpite na výbavu Silver a Kia vám k tomu navyše pribalí predné diódové hmlovky, zadné parkovacie senzory i s kamerou, odkladacie vrecká na zadnej strane operadiel predných sedadiel, rádio už s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a konektivitou Apple CarPlay a Android Auto, a tiež vyhrievané predné sedadlá i s volantom.
Od druhého stupňa výbavy si môžete objednávať ďalšie motorizácie, konkrétne motor 1.5 T-GDi s výkonom 160 koní. Stojí 21 690 eur s manuálom a 23 490 eur so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. Podobnú možnosť voľby dostanete aj s mild-hybridným dieslom 1.6 CRDi a výkonom 136 koní, za ktorý dáte 24 690, respektíve 25 990 eur.
Prostredná výbava Gold pridáva adaptívny tempomat, dažďový senzor, smerovky v spätných zrkadlách, tmavšie sklá od B-stĺpikov, elektronickú parkovaciu brzdu, výškové nastavovanie druhej prednej sedačky, bedrovú opierku pre vodiča (v elektrike) i spolujazdca, čiastočné čalúnenie koženkou, zadné delené sedadlá v pomere 40:20:40 namiesto 60:40, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, navigáciu s 10,25-palcovým displejom či indukčné nabíjanie pre mobily.
Trochu horšie je, že stupeň Gold sa už nekombinuje s litrovým motorom, takže s jedna-päťkou a manuálom stojí od 23 990 eur a s naftou 26 990 eur. Zaujímavé potom je, že 7DCT stojí v prípade benzínu o 2200 eur viac, zatiaľ čo príplatok so vznetovým motorom je „len“ 1700 eur.
Najvyššou výbavou bola kedysi Platinum, tú však na druhé miesto odsunul nový vrcholný stupeň GT-Line. Ten prvý menovaný vám k vyššie vymenovanému okrem iného pridá systém monitorovania mŕtvych uhlov, 18-palcové hliníkové disky, predné parkovacie senzory s parkovacím asistentom, vyhrievanie zadných sedadiel, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, ešte väčšiu 12,3-palcovú dotykovú obrazovku, sieť v kufri, lepšie audio JBL s ôsmimi reproduktormi i elektrické ovládanie piatych dverí.
Platinum vám Kia z nejakého dôvodu nedodá s naftou kombinovanou s manuálom, takže vám ostáva len 1.5 T-GDi (27 190 eur za manuál, 29 390 eur automat) alebo 1.6 CRD-i s dvojspojkou za 31 980.
Úplnou novinkou je športovo strihnutý (vyššie spomínaný) GT-Line, ktorý nad všetko uvedené má ešte špecifické zadné svetlá, exteriérový paket GT-Line s čiernymi krytmi vonkajších spätných zrkadiel, ako jediný má tiež páčky radenia pre automat, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, kožu kombinovanú s alcantarou, čierne čalúnenie stropu, iný volant potiahnutý perforovanou kožou a hliníkové pedále. Toto všetko si Kia cení – podľa použitého motora a prevodovky – na 28 790 až 33 490 eur, pričom túto verziu môžete mať aj s najsilnejším benzínovým motorom 1.6 T-GDi s výkonom 204 koní, za ktorý dáte 32 090 eur.
Ak vám v článku náhodou chýbali informácie k dobíjaciemu hybridu 1.6 GDi PHEV so systémovým výkonom 141 koní a prídavnou batériou s kapacitou 8,9 kWh, máte postreh. K tejto ďalšej novinke v ponuke modelu XCeed ale zatiaľ slúžiť nemôžeme, v cenníku totiž chýba a tým pádom je zrejmé, že dorazí o niečo neskôr. Keď Kia jeho cenovku zverení, k autu sa ešte vrátime.
zdroj: Kia