Priznávame, že v zásade túto hru na mačku a myš, pri ktorej je sporné, kto koho loví (či automobilka novinárov alebo oni jej novinku), akceptujeme. Škodovka stále patrí k najžiadanejším značkám na slovenskom trhu a navyše tých niekoľko na pohľad obyčajných záberov maskovaných testovacích prototypov (z diaľnice D8) odhaľuje pár zaujímavých detailov.
Istotu pochopiteľne nemáme, ale zdá sa, že na úvodnej fotografii by mohla byť vrcholná Octavia RS. Tipujeme tak nielen podľa výrazného krikľavého laku v „jedovatej“ žltozelenej, ale naznačujú to tiež dve hranaté výfukové koncovky v zadnom nárazníku i profilovaný predný nárazník...
Zozadu i spredu je vidieť, že sú v ňom po facelifte výrazne zväčšené horizontálne nasávacie otvory, skrz ktoré je privádzaný vzduch k predným kolesám a nepochybne majú znižovať turbulencie okolo diskov a tým pádom i aerodynamický odpor.
Fotografia prednej časti je zachytená odrazom v spätnom zrkadle a z trochu väčšej vzdialenosti, takže detaily trochu zanikajú, aj tak je ale vidieť, ako budú vyzerať prepracované hlavné svetlá. Delené diódy denného svietenia už nemajú tvar hokejky, respektíve písmena „L“, ale tentokrát budú lemovať hornú hranu, vonkajšie okraje svetiel a v strede budú spustené šikmo smerom k maske nové vyčnievajúce svetelné pásy. Lepšie to je vidieť na prvej nedávno zverejnenej oficiálnej obrazovej upútavke.
Táto kolóna mladoboleslavskej automobilky je všetkým, len nie nenápadná. Asi nie je ťažké uhádnuť, prečo...
Pozmenená vyzerá byť tiež vnútorná štruktúra zadných združených svetiel a zároveň máme dojem, že sú zatmavené viac ako na súčasných autách. Ale je možné, že ide o úpravu slúžiacu vyslovene ako kamuflážny prvok pre funkčné skúšobné prototypy.
Maska chladiča pôsobí na prvý pohľad rovnako. Má tiež vertikálne čierne lamely ako aktuálna Octavia RS, ale nevylučujeme, že pod čiernobielou fóliou sa ukrývajú ďalšie neviditeľné detaily a vo výsledku bude mať mierne odlišný tvar.
Podrobnejšie pitvať získané fotografie nemá význam, zachádzali by sme zbytočne do špekulácií. Odhalenie modernizovanej Octavie IV je navyše za dverami, presnejšie povedané už vo februári 2024, takže si o nej viac povieme až po oficiálnej premiére.
foto: Pavel Š., ďakujeme!