Dizajn prepracovanej Octavie neprekvapuje. Škoda sa rozhodla nedeliť jej predné svetlá, ako v prípade faceliftu predchodcu. Novinky však pod polykarbonátmi nájdete. Česká pýcha dostala novú techniku v podobe svetiel Matrix LED druhej generácie s 36 samostatnými segmentmi, vyšším celkovým výkonom a s nimi prichádza tiež zmena tvaru svetelného podpisu.

Podľa očakávania dizajnéri upravili masku chladiča a vymenili oba nárazníky, ktoré sa postarali o 9-milimetrové predĺženie karosérie, na výsledných 4698 milimetrov. Škoda hovorí, že všetky zmeny prebehli v súlade s aerodynamickou optimalizáciou, zmenu koeficientu odporu Cd ale nesignalizuje.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Za samozrejmosť považujte tiež úplne nové typy kolies s priemerom do 19 palcov a zľahka boli prepracované tiež zadné diódové svetlá s animovanými smerovkami. Poslednou vizuálnou zmenou exteriéru je výmena nápisu Škoda na veku batožinového priestoru, ktorý teraz korešponduje s nový „corporate identity“, ktorý prebehol pri nedávnom predstavení nového štylistického smeru Modern Solid.

Škoda sa rozhodla predávať modernizovanú Octaviu vo výbavových stupňoch Essence, Selection, Top Selection, Exclusive Selection, Sportline a RS, pričom zákazníci budú mať k dispozícii deväť rôznych prevedení interiéru.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V súvislosti s tým Škoda hovorí hlavne o udržateľných materiáloch v kabíne, 10-palcovom digitálnom prístrojovom paneli, ktorý odteraz dostanete v sérii a Octavia vôbec prvýkrát ponúkne za príplatok tiež veľký 13-palcový dotykový displej. Podobne ako všetky Volkswageny modelového roka 2024/2025, aj mladoboleslavský model dostane ChatGPT, ktorý bude integrovaný do hlasovej asistentky Laury a je založený na umelej inteligencii (presnejšie strojovom učení) firmy OpenAI.

Koniec 1.0 TSI

Pokiaľ ide o motory, bude asi jednoduchšie ponúknuť vám (namiesto vymenovávanie jednotlivých pohonných jednotiek s parametrami) prehľadnú tabuľku. Z nej stojí v prvom rade za zmienku to, čo v nej chýba. Aj pod kapotou Octavie totiž rovnako ako v Golfe definitívne skončili preplňované trojvalce 1.0 TSI.

Základnou motorizáciou sa stáva štvorvalec 1.5 TSI naladený na 115 koní a 220 Nm, v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňový DSG, aj keď v tejto verzii už ide o mild-hybrid.

V roku 2025 rozšíri zoznam agregátov 2.0 TSI s výkonom 204 koní (320 Nm) kombinovaný s pohonom 4x4 a DSG. A ak fandíte športovým modelom RS, máme pre vás obligátne dve správy. Jednu dobrú a jednu zlú.

Dobrou je, že benzínová Octavia RS (s podvozkom zníženým o 15 mm) je odteraz silnejšia o 20 koní, takže má 265 koní a 370 Nm, ale už si ju nekúpite s manuálnou prevodovkou. Jedinou možnosťou je už len DSG. V zozname prekvapivo nevidíme hybridnú verziu RS a vypadli tiež naftové „eReSá“, aj keď nemôžeme vylúčiť, že sa časom (po homologizácii) ešte vrátia.

zdroj: Škoda