Motor je vybavený 16 ventilmi, rozvodom DOHC, variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turba a medzichladičom, ktorý zabezpečuje vylepšený prenos krútiaceho momentu v dolnom a strednom rozsahu otáčok. V spolupráci s novou automatickou prevodovkou dokáže motor vyvinúť krútiaci moment 450 Nm v rozmedzí 1600 až 2400 otáčok za minútu. Hlavným záujmom inžiniérov z Toyoty však bolo zníženie spotreby. Tá je po novom v prípade päťdverovej verzie vraj len 7,4 l/100 km. Krátka trojdverová verzia má o 0,2 l menej. Celkovo tak spotreba klesla o 9 %.
Lepšie zrýchlenie, no nížší krúťak
Zaujímavé je, že v prípade manuálnej prevodovky má nová Toyota Land Cruiser k dispozícii menší krútiaci moment, len 420 Nm v rozsahu od 1400 do 2400 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na sto je síce s hodnotou 12,1 sekundy o 0,6 sekundy lepšie ako v prípade verzie s automatickou prevodovkou, no zákazníkov bude zrejme zaujímať viac spotreba a komfort. S manuálom v prípade päťdverovej verzie je spotreba vyššia o 1 deci a v prípade trojdverovej o 2 deci. Nový Land Cruiser je na Slovensku v predaji od 01. 09. 2015 a jeho cena začína na čiastke 39 800 €.