Najprv teda zmeny v exteriéri. Tie však netreba asi ani komentovať. Sú prakticky tie isté, čo na bežnom modernizovanom BMW 5. Teda zmenené svetlá, „ľadvinky“ a aj iný nárazník. O zastavenie sa postarajú predné 395 mm kotúče a zadné 398 mm kotúče.
Hlavné zmeny sú však v pohonných jednotkách. Zážihová verzia B5 má stále 4,4-litrovú preplňovanú V8, avšak so zvýšeným výkonom na 457 kW (621 k), rovnako ako verzia XB7. Krútiaci moment zostáva na rovnakých 800 Nm. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky 4 kolesá.
To sú teda údaje lepšie ako M5 Competition (krútiaci moment), respektíve len o kúsok horšie (maximálny výkon). Pre zachovanie „nadradenosti“ M modelov tak Alpina udáva zrýchlenie na 100 km/h za 3,4 sekundy, o desatinu lepšie ako pred modernizáciou, ale o desatinu horšie ako M5 Competition. Preč sú časy, keď bolo najrýchlejším sedanom B10 Biturbo v generácii E34 a nestačila mu ani vtedajšia M5. Kombi zrýchli na 100 km/h za 3,6 sekundy, teda o desatnu menej, ako pred modernizáciou.
Na 200 km/h zrýchli sedan za 11,3 sekundy a maximálka je 330 km/h. Kombi to zvládne za 11,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 322 km/h, čo ho stále pasuje do roly najrýchlejšieho sériového kombi na svete z pohľadu maximálnej rýchlosti.
Najrýchlejší sériový diesel sveta?
Vznetový ekvivalent využíva naďalej radový šesťvalec s 3 turbami a zdvihovým objemom 3,0 litra. Opäť však prišlo na zvýšenie výkonu, ktoré je aktuálne na hodnote 300 kW (408 k) a 800 Nm. Teda viac, ako odchádzajúce M550d. Sedan zrýchli na 100 km/h za 4,4 sekundy a má maximálku 286 km/h. Malo by ísť o najrýchlejší sériový vznetový automobil na svete, pokiaľ ma pamäť neklame, keďže M550d vypadáva z ponuky.
Kombík to zvládne za 4,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 283 km/h. Motor je tak isto ako zážihový kombinovaný len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky 4 kolesá. Ešte cenovka. Alpina D5 S štartuje na 92 500 eur, kombík na 95 500 eur. Zážihová Alpina B5 vo verzii sedan na 117 700 eur a kombík na 120 700 eur.
Zdroj foto: Alpina