Exteriér
Začnime exteriérom. Audi Q2 modernizáciou narástlo o niekoľko milimetrov na konečnú dĺžku 4210 mm, zatiaľ čo šírka 1790 mm ako aj výška 1540 mm zostali nezmenené. Čo sa týka dizajnu, auto dostalo agresívnejší výzor. Najväčšou zmenou prešla asi predná maska, ktorej plochy pod svetlami výraznejšie vystupujú do popredia. Osemuholníková maska chladiča je o niečo nižšia, vďaka čomu pôsobí predná časť karosérie širšie. Na agresivite dodávajú autu aj veľké náduchy po stranách, ktoré sú však slepé a pri pohľade zblízka jemne kazia dojem. Okrem toho sa tieto slepé náduchy nachádzajú už aj vzadu, čo sa mi nepáčilo ani pri novom Audi S3. Auto si však celkovo zachovalo svoj tvar a dizajn. Zmeny sú skôr len kozmetické a nie generačné.
Dizajnovo sú veľmi pekné predné LED svetlomety, ktoré za príplatok Audi „upgraduje“ na Matrix LED technológiu. Sedem samostatných svietiacich diód LED, umiestnených v spoločnom module v každom svetlomete zároveň vytvára inteligentne ovládané diaľkové svetlo. Adaptívny modul ovládaný kamerou osvetľuje väčšinu času cestu diaľkovým svetlom bez toho, aby oslňoval iných účastníkov premávky. Desať diód LED umiestnených za kosoštvorcovou optikou vytvára denné svetlo, zatiaľ čo sedem ďalších LED generuje dynamické smerovky. Čo sa týka zadných svetiel, zákazník má na výber z dvoch LED alternatív, pričom jedna z nich ponúka dynamické smerovky.
Interiér
Interiér Audi Q2 opäť ponúka priestor na sedenie pre 5 osôb. Zmenou dizajnu prešli mriežky ventilácie či voliaca páka prevodovky S tronic. Novinkou je aj mikrovlákno Dinamica, ktoré nahrádza alcantaru na poťahoch sedadiel. Doplnkovou výbavou Q2 sú športové sedadlá s výraznejším bočným vedením, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, dvojzónová automatická klimatizácia, nezávislé kúrenie či elektricky ovládané dvere kufra. Napriek tomu, že Q2 mierne narástla do dĺžky, batožinový priestor ostal nezmenený, teda 405 litrov a so sklopenými zadnými sedačkami 1050 litrov.
Z pohľadu vodiča dominuje interiéru pekný D-čkový volant s možnosťou ovládania niektorých funkcií. Oblasť ovládania a zobrazovania je zároveň členená na niekoľko stupňov. Siaha od analógového združeného prístroja a infotainmentu MMI Rádio plus s DAB+, až po digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s uhlopriečkou displeja 31 cm a systém MMI Navigácia plus s displejom 21 cm. Navigačný systém sa ovláda pomocou kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI touch na konzole stredového tunelu alebo hlasového ovládania prirodzenou rečou.
Audi Q2 tiež disponuje novými službami Audi connect, ako núdzové volanie, volanie servisu a diaľkové ovládanie vozidla, pomocou ktorého môže majiteľ napríklad na diaľku zamknúť vozidlo alebo odčítať zásobu paliva a dojazd.
Motory
Na nemeckom trhu štartuje modernizovaná Q2 s benzínovým 4-valcom 1.5 TFSI, ktorý ponúka 110 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm. Spotreba s danou motorizáciou by sa mala pohybovať na úrovni 5,1 - 5,4 l/100 km, čomu pomáha aj funkcia COD (cylinder on demand), ktorá pri nízkom zaťažení a otáčkach vypína druhý a tretí valec. Do konca roka by sa však mala ponuka motorov rozšíriť ako o benzínové agregáty TFSI, tak aj o dieselové motory TDI. Pohonná jednotka zároveň spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom na želanie je k dispozícii aj 7-stupňový automat S tronic. Pre niektoré motory bude zároveň k dispozícii pohon všetkých kolies quattro. Na želanie Audi montuje aj športový podvozok so zmenšenou svetlou výškou o 10 milimetrov. Alternatívou je podvozok s elektronickou reguláciou tlmičov. Čo sa týka kolies, ponuka sa začína na 16-palcových a končí na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny.
Asistenčné systémy
Asistenčné systémy Audi Q2 pochádzajú priamo z vyššej strednej triedy. Sériový systém Audi pre sense front počas jazdy monitoruje priestor pred autom pomocou radaru, aby zabránil nehodám. V základnej výbave je aj asistent pre udržiavanie jazdného pruhu. Voliteľné asistenčné systémy sú združené do kompletov (paketov) Jazda, Bezpečnosť a Parkovanie. Paket Parkovanie obsahuje parkovacie senzory vpredu i vzadu a cúvaciu kameru. Paket bezpečnosť zase zahŕňa asistenta pre zmenu jazdného pruhu, asistenta pre vyparkovanie, ako aj systémy Audi pre sense basic a Audi pre sense rear. No a paket jazda obsahuje nový adaptívny asistent pre jazdu, ktorý za vodiča zrýchľuje, spomaľuje a udržiava auto v jazdnom pruhu.
Predpredaj modernizovaného Audi Q2 sa na európskych troch začal tento mesiac (september 2020). Ceny budú v Nemecku štartovať na hodnote 25 000 eur a pri spustení predaja si zákazníci budú môcť objednať exkluzívne vybavený zvláštny model „edition one“.
Zdroj, foto: tlačová správa