Robustný vzhľad

Audi Q7 prezentuje typické prvky SUV aktuálnymi výrazovými prostriedkami dizajnu značky. Má veľkú jednodielnu masku chladiča Singleframe osemuholníkového tvaru, ktorú štruktúruje šesť vertikálnych lamiel. Vďaka tomu pôsobí predná časť ešte energickejšie. Aj bočné otvory na vstup vzduchu v nárazníku majú expresívnejšie vyhotovenie, rovnako ako prahy karosérie,  ktoré zvýrazňujú svetlú výšku veľkého SUV a tým jeho spôsobilosť pre jazdu v teréne. Reflektory, na želanie s technológiou HD Matrix LED a laserovými diaľkovými svetlami, svojou kontúrou a svetelnou grafikou zvýrazňujú šírku modelu vyššej triedy. Na reštylizovanej zadnej časti karosérie výrazná chrómová lišta vytvára vizuálne prepojenie medzi nízkymi zadnými skupinovými svetlami s technicky pôsobiacou grafikou a zvýrazňuje horizontálne členenie. Dizajnéri využili čisté, rovné plochy, ktoré sa na dverách batožinového priestoru tiahnu po celej šírke. S voliteľným dizajnovým kompletom S line Exteriér pôsobí Audi Q7 zvlášť markantne. Komplet zahŕňa horizontálnu spojlerovú lištu v prednom nárazníku, športovo tvarovaný nájazdový štít v zadnom nárazníku, plastové prvky lakované vo farbe karosérie a 19-palcové kolesá.

Toto je nás videotest pôvodnej verzie z roku 2015

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Športové na ceste, výkonné v teréne

Audi výrazne umocnilo dynamické atribúty Q7. Na želanie výrobca montuje do veľkého SUV elektromechanické aktívne stabilizátory. Pri jazde priamym smerom redukujú pohyby karosérie na nerovnom povrchu. Pri športovej jazde výrazne znižujú nakláňanie karosérie v zákrutách. Voliteľným prvkom je aj riadenie všetkých kolies. Pri pomalej jazde sa zadné kolesá natáčajú v rozsahu do 5 stupňov proti smeru natočenia predných kolies, čo zvyšuje agilitu. Pri rýchlej jazde po diaľnici sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere ako predné pre zvýšenie dynamickej stability.  

Kombinácia týchto dvoch systémov high-tech spôsobuje, že Audi Q7 je v mestskej premávke a v serpentínach obratné, agilné a precízne ovládateľné. Na rýchlostných komunikáciách sa veľké SUV vyznačuje vysokým komfortom – predovšetkým v kombinácii s adaptívnym pneumatickým pružením, ktoré umožňuje meniť svetlú výšku podľa potreby. S pneumatickým pružením a sériovým pohonom všetkých kolies quattro je Audi Q7 vynikajúco vyzbrojené pre jazdu mimo spevnených ciest. Prostredníctvom systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select so siedmimi profilmi vodič môže nastaviť aj špeciálny režim offroad. Pri všetkých sedemmiestnych verziách Q7 je pneumatické pruženie súčasťou sériového vybavenia. Pri športovom komplete S line Exteriér montuje Audi tvrdšie vyladený podvozok adaptive air suspension sport, ktorý má oproti štandardnému podvozku s pneumatickým pružením o 15 mm zmenšenú svetlú výšku.

Mild-hybrid sériovo

Všetky motory v Audi Q7 sa štandardne kombinujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Spočiatku budú na výber dva naftové motory TDI. Krátko po spustení predaja v septembri bude nasledovať benzínový motor TFSI a neskôr aj model plug-in hybrid. K vysokej účinnosti motorov prispieva aj sériová technológia mild-hybrid. V reálnej premávke prináša úsporu do 0,7 litra na 100 kilometrov. Hlavným prvkom je štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, ktorý napája kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria prostredníctvom 48-voltovej hlavnej elektrickej siete vozidla. Pri spomaľovaní dokáže RSG rekuperovať energiu výkonom až do 8 kW. Keď vodič v pásme rýchlosti od 55 do 160 km/h uvoľní pedál akcelerátora, Audi Q7 rekuperuje s motorom odpojeným od prevodovky alebo dobieha zotrvačnosťou („plachtí“) až do 40 sekúnd s vypnutým motorom. Pri opätovnom stlačení pedála akcelerátora RSG znova naštartuje motor – rýchlejšie a mäkšie ako bežný spúšťač. Režim štart-stop sa začína už pri rýchlosti pod 22 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Luxusný interiér

Je jedno, či s piatimi alebo siedmymi sedadlami, Audi Q7 kombinuje vysokú prestíž s veľkou funkčnosťou. Modifikáciou dizajnu dĺžka veľkého SUV vzrástla o 11 milimetrov na 5063 milimetrov. Šírka karosérie bez vonkajších spätných zrkadiel je 1970 milimetrov, výška vozidla so strešnou anténou 1741 milimetrov. Dĺžkou kabíny, výškou stropu nad sedadlami a vnútornou šírkou v úrovni lakťov vpredu i vzadu Audi Q7 prekonáva svojich bezprostredných konkurentov. Mnoho odkladacích priestorov, nová priehradka v prístrojovom paneli, ako aj veľký objem batožinového priestoru zvyšujú jeho úžitkovú hodnotu. Podľa polohy zadného operadla má batožinový priestor päťmiestnej verzie využiteľný objem od 865 do 2050 litrov – pričom pri sklopení zadných operadiel má rovnú podlahu. Dvere batožinového priestoru majú sériovo elektrické ovládanie, na želanie aj bezdotykové – pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Na želanie Audi montuje zadné sedadlá plus s troma samostatnými, pozdĺžne posuvnými sedadlami v druhom rade s nastaviteľným sklonom operadla, ako aj dve elektricky sklápateľné sedadlá v treťom rade.

Architektúra kopkitu perfektne harmonizuje s novou digitálnou koncepciou ovládania, využívajúcou dva dotykové displeje. Pri stlačení ikony na displeji funkcia touch response poskytuje haptickú a akustickú spätnú väzbu. Vo vypnutom stave horný dotykový displej takmer úplne splýva s veľkým čiernym dekoračným obkladom prístrojového panelu. Všetky prvky sú navzájom logicky usporiadané, od úzkeho pásu mriežok ventilácie až po širokú konzolu na stredovom tuneli.

V tme voliteľné náladové osvetlenie iluminuje kontúry interiéru. Na želanie Audi montuje do Q7 rozličné komfortné prvky ako napríklad štvorzónovú automatickú klimatizáciu, servodovieranie dverí, Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením alebo Air Quality Paket s aromatizáciou a ionizátorom. Vrchol ponuky voliteľných sedadiel predstavujú ergonomické predné sedadlá s všestranne nastaviteľným profilom a športové sedadlá S plus, obidve na želanie s klimatizáciou a masážnou funkciou.

Audi connect a asistenčné systémy

Digitálne prepojenie na špičkovej úrovni zabezpečuje systém infotainmentu MMI navigácia plus. Zahŕňa mobilné dátové pripojenie podľa štandardu LTE Advanced, hotspot WLAN, hlasové ovládanie prirodzenou rečou a rozsiahle portfólio online služieb Audi connect. Tieto služby siahajú od online dopravných   informácií cez navigáciu s využitím snímok Google Earth až po hybridné rádio. Novinkou je hlasový asistent  Amazon Alexa, integrovaný do ovládacieho systému MMI. Takisto novou funkciou , ktorá bude postupne zavádzaná vo vybraných európskych mestách, sú informácie o semaforoch, založené na komunikácii Carto-X. Vďaka digitálnemu prepojeniu s mestskou infraštruktúrou vozidlo zo servera prijíma informácie z centrálneho počítača riadenia dopravnej signalizácie, takže vodič môže vhodne prispôsobiť rýchlosť jazdy k najbližšej zelenej fáze. Keď vozidlo stojí na červenú, na plne digitálnom združenom prístroji Audi virtual cockpit – a voliteľnom head-up displeji – sa zobrazuje individuálna odporúčaná rýchlosť a zostávajúci čas po najbližšiu zelenú fázu. Tým systém prispieva k predvídavému, efektívnemu spôsobu jazdy a zvýšeniu plynulosti premávky v meste.

Vodiča odbremeňuje – zvlášť pri dlhých jazdách – aj adaptívny jazdný asistent, ktorý kombinuje funkcie adaptívneho tempomatu, asistenta pre jazdu v dopravnej zápche a asistenta pre udržiavanie jazdného pruhu. V kombinácii s asistentom efektívnej jazdy Audi Q7 TDI predvídavo zrýchľuje a spomaľuje. Novým prvkom je aj asistent pre núdzové situácie. V prípade, že vodič v dôsledku zdravotného kolapsu neprejavuje nijakú aktivitu, asistenčný systém bezpečne samočinne zastaví vozidlo a privolá pomoc. Táto funkcia je aktívna rovnako počas režimu asistovanej jazdy, ako aj pri manuálnej jazde.