Je to facelift, nie nová generácia, tak to asi nemusíme zbytočne naťahovať. Tým skôr, že sme vám facelift Audi RS 3 ukázali už včera.

Auto, respektíve obe karosárske verzie skutočne dostali nové diódové svetlá, presnejšie povedané upravenú štruktúru matíc s možnosťou vybrať si rôznu grafiku denného svietenia. Do toho tu máme nové nárazníky a prepracovanú mriežku chladiča s posunutým jednoduchším logom.

V interiéri nájdete nové karbónové sedačky potiahnuté jemnou kožou Nappa, ktorým notuje nový volant. Nie že by to bolo nutné, ale dizajnéri uznali za vhodné skosiť mu hrany v dolnej i hornej časti venca a navyše mu pridali kontrastné červené vyznačenie stredovej polohy.

K ďalším drobným zmenám patrí zmenšený volič štandardnej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a mierne prepracované bolo tiež ambientné osvetlenie interiéru a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel dostal novú grafiku otáčkomera.

Motor rovnaký, auto rýchlejšie

Pod kapotou naďalej pracuje päťvalec 2.5 TFSI s výkonom 400 koní a krútiacim momentom 500 newtonmetrov. To sú rovnaké výkony a nezmenila sa ani dynamika. Z nuly na stovke ste za 3,8 sekundy a auto dosiahne maximálnu rýchlosť až 290 kilometrov za hodinu.

Audi v každom prípade hovorí, že jeho konštruktéri modifikovali ovládanie klapiek vo výfukovom potrubí tak, aby mal motor medzi 2200 až 3500 otáčkami za minútu „viac konzistentný a plnší zvuk“.

Už včera sme spomínali, že modernizované RS 3 je rýchlejšie na Nordschleife navzdory rovnakým výkonom i dynamike, mágiu v tom ale nehľadajte. Aj keď vlastne...

Technici sa totiž pohrali s nastavením individuálneho zásahu brzdového systému do jednotlivých kolies v rámci vektorovania krútiaceho momentu. Výsledkom je podľa Audi „presnejšie držanie zvolenej stopy v oblúkoch“, potlačenie nedotáčivosti a tým pádom i vyššia rýchlosť v zákrutách.

Zaujímavá je tiež poznámka k pretáčavosti. Kým u „starého“ auta ste na vybočenie zadku do strany potrebovali hlavne viac tlačiť na plyn a spoliehali ste na aktívny zadný diferenciál, teraz bude u novšieho modelu toto chovanie viac podporovať aj samotný uhol natočenia volantu, teda aj riadenie.

Audi RS 3 modelového roka 2025 dorazí k predajcom v októbri tohto roka, teda aspoň k tým nemeckým. A budú si účtovať 66 000 eur, zatiaľ čo sedan bude za príplatok 2000 eur. Slovenské ceny a termín uvedenia na trh vám ešte budeme musieť upresniť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Audi