Je to facelift, nie nová generácia, tak to asi nemusíme zbytočne naťahovať. Tým skôr, že sme vám facelift Audi RS 3 ukázali už včera.
Auto, respektíve obe karosárske verzie skutočne dostali nové diódové svetlá, presnejšie povedané upravenú štruktúru matíc s možnosťou vybrať si rôznu grafiku denného svietenia. Do toho tu máme nové nárazníky a prepracovanú mriežku chladiča s posunutým jednoduchším logom.
V interiéri nájdete nové karbónové sedačky potiahnuté jemnou kožou Nappa, ktorým notuje nový volant. Nie že by to bolo nutné, ale dizajnéri uznali za vhodné skosiť mu hrany v dolnej i hornej časti venca a navyše mu pridali kontrastné červené vyznačenie stredovej polohy.
K ďalším drobným zmenám patrí zmenšený volič štandardnej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a mierne prepracované bolo tiež ambientné osvetlenie interiéru a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel dostal novú grafiku otáčkomera.
Motor rovnaký, auto rýchlejšie
Pod kapotou naďalej pracuje päťvalec 2.5 TFSI s výkonom 400 koní a krútiacim momentom 500 newtonmetrov. To sú rovnaké výkony a nezmenila sa ani dynamika. Z nuly na stovke ste za 3,8 sekundy a auto dosiahne maximálnu rýchlosť až 290 kilometrov za hodinu.
Audi v každom prípade hovorí, že jeho konštruktéri modifikovali ovládanie klapiek vo výfukovom potrubí tak, aby mal motor medzi 2200 až 3500 otáčkami za minútu „viac konzistentný a plnší zvuk“.
Už včera sme spomínali, že modernizované RS 3 je rýchlejšie na Nordschleife navzdory rovnakým výkonom i dynamike, mágiu v tom ale nehľadajte. Aj keď vlastne...
Technici sa totiž pohrali s nastavením individuálneho zásahu brzdového systému do jednotlivých kolies v rámci vektorovania krútiaceho momentu. Výsledkom je podľa Audi „presnejšie držanie zvolenej stopy v oblúkoch“, potlačenie nedotáčivosti a tým pádom i vyššia rýchlosť v zákrutách.
Zaujímavá je tiež poznámka k pretáčavosti. Kým u „starého“ auta ste na vybočenie zadku do strany potrebovali hlavne viac tlačiť na plyn a spoliehali ste na aktívny zadný diferenciál, teraz bude u novšieho modelu toto chovanie viac podporovať aj samotný uhol natočenia volantu, teda aj riadenie.
Audi RS 3 modelového roka 2025 dorazí k predajcom v októbri tohto roka, teda aspoň k tým nemeckým. A budú si účtovať 66 000 eur, zatiaľ čo sedan bude za príplatok 2000 eur. Slovenské ceny a termín uvedenia na trh vám ešte budeme musieť upresniť.
zdroj: Audi