BMW radu 5 je pre automobilka veľmi dôležitým modelom. Práve týmto typom začalo BMW svoju modelovú štruktúru s názvami áut začínajúcimi číslami ako príslušnosť k danej triede. Práve BMW 5 generácie E12 ako prvé v roku 1972 začalo používať túto schému označovania. Až po ňom nasledoval najúspešnejší model 3 E21 a neskôr 7 generácie E23.
Aktuálna generácia BMW 5 je v predaji ako siedma a práve tá aktuálne prechádza modernizáciou. A tú budete vedieť rozpoznať aj podľa vonkajšieho dizajnu, čo je niekedy pri jemnom „facelifte“ veľký problém. Ešte spomeniem, že z aktuálnej verzie pred modernizáciou už predali cez 600 000 áut.
Už žiadne "anjelske oči"
Čo sa týka exteriéru, BMW veľmi prekvapivo neprišlo s veľkými „ľadvinkami“, ako v prípade modernizácie väčšieho BMW 7. Tie tak stále zostávajú v rozumnej mierke, skôr viac „zaostrili“ niektoré hrany. Do príplatku sa dostanú aj podsvietené „ľadvinky“. Predné svetlá dostali užší dizajn a k tomu aj odlišný dizajn denného svietenia. V tomto prípade ma trocha mrzí fakt, že BMW nezotrvalo pri pôvodnom svetelnom podpise „Angel Eyes“ s kruhovými poznávacími znakmi. Aktuálne sú denné svetlá v tvare hokejky, veľmi sa mi to podobá napríklad na novú Škodu Octavia. Keď s tým BMW prišlo po prvýkrát v roku 2000 na BMW 5 generácie E39, išlo o nevídané riešenie parkovacích svetiel a na trhu veľmi jedinečné. Dnes si už dizajnový podpis v podobe denného svietenia viete pomýliť aj s inými autami.
K svetlám ešte doplním, že, samozrejme, sú v štandarde LED-ky, rovnako ako pred modernizáciou, avšak za príplatok budú dostupné aj laserové svetlá. Tie boli predtým za príplatok len pre M5. Zadná časť exteriéru prichádza k podobnému dizajnu, ako menšie BMW 3. Do príplatkov pribudnú nové farebné odtiene, brzdové strmene lakované modrou aj červenou farbou alebo nové disky.
V interiéri je štandardný 10,25-palcový displej, za príplatok 12,3-palcová obrazovka. V štandarde je aj operačný systém BMW Operating System 7. Systém BMW Drive Recorder dokáže zaznamenať 40 sekúnd z viacerých miest vozidla, musíte však mať zakúpený rozšírený parkovací asistent. To pomôže v prípade rôznych konfliktných situácií na ceste. Zaujímavosťou je, že automobil narástol na dĺžku o 27 mm a kombi o 21 mm, môžu za to odlišné nárazníky. Rázvor totiž zostal rovnaký.
Pod prednou kapotou už budú mať všetky 4- a 6-valcové verzie aj mild-hybridný systém s 48 V sieťou. Ten pomáha 8 kW (11 k) a umožní motor vypnúť už pod rýchlosťou 15 km/h pri brzdení ku križovatke a tiež aj pri takzvanom plachtení v Eco režime pri 25 až 160 km/h.
Verzie 530e budú mať štvorvalcový dvojliter so systémovým výkonom 185 kW (251 k). S funkciou XtraBoost ponúknu až 215 kW (292 k) a 420 Nm. V elektrickom režime pritom prejdú 62 až 67 km. Neskôr v priebehu roka má prísť spomínaná verzia 545e xDrive so šesťvalcovým zážihovým trojlitrom a systémovým výkonom 290 kW (394 k) a 600 Nm. Na elektrinu by pritom mal dojazd klesnúť voči 530e na 54 až 57 km.
Kto tak bude chcieť auto bez mild-hybridu, zostanú mu len V8 modely, ktoré prídu na trh neskôr. Očakávaná modernizácia BMW M5 má prísť o niekoľko týždňov. Uvidíme, či správy o zvýšenom výkone pre M5 Competition budú pravdivé. Verzie 530d rovnako ako 540i v sedane si stále budete môcť kúpiť aj s pohonom len zadných kolies, verzie s len xDrive pohonom tak budú len pre špecifické trhy.
Zdroj foto: BMW