Štylistické oddelenie BMW sa evidentne činilo a pri návrhu faceliftu oboch prevedení Competition sa nechalo voľne inšpirovať divokými hranami najväčšieho SUV XM. Či sa zámer podaril, necháme na vašom posúdení, neprekvapí nás ale, ak sa tento novo získaný stupeň vyzývavosti mnohých páčiť nebude.
Len pre poriadok dodávame, že návrhári použili (o 35 mm) užšie diódové svetlá s modifikovanou vnútornou grafikou, väčšie logo a úplne nový tvar obličiek s horizontálne orientovanými lamelami. Tie spolu s prepracovanými nárazníkmi s čierne lakovanými časťami (podľa BMW v tvare písmena X) zmenili obe autá do tej miery, že môžu spredu vyzerať ako úplne nová generácia.
Ďalšou zásadnou zmenou je použitie 48-voltovej elektrickej architektúry, pochopiteľne spojenej so zavedením mild-hybridnej techniky. Zaujímavé ale je, že technici nepridali len tak obyčajný štartér generátorom.
Základom oboch áut sú prepracované osemvalce, ktoré síce ostali na pôvodnom objeme 4,4 litra, ale dostali zosilnený kľukový hriadeľ, bližšie nešpecifikované úpravy na preplňovaní, nové nasávanie, „optimalizované systém cirkulácie oleja“ a tiež nový olejový separátor ako súčasť odvetrávania.
Maximálny výkon V8 sa nemení. Stále má 625 koní pri 6000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 750 newtonmetrov dostupných v rozmedzí od 1800 do 5800 ot./min.
Na vylepšený agregát nadväzuje nová osemstupňová automatická prevodovka s integrovaným štartér-generátorom, ktorá do sústavy pridáva ďalších 12 koní a 200 Nm, ale kvôli inému priebehu sa nič z toho k pôvodným parametrom motora nepridáva, respektíve nie je možné brať tieto hodnoty do systémového súčtu.
Faceliftované BMW X5 a X6 M Competition sú schopné aj naďalej zrýchliť z miesta na stovku za 3,9 sekundy a v základe majú maximálku obmedzenú na 250 km/h, ktorú môžete príplatkom za paket M Driver’s posunúť na 290 kilometrov za hodinu.
Nejaké ďalšie novinky, ktoré stoja za reč? Určite nová palubná doska s veľkým zakriveným displejom, pracujúca s rozhraním OS8, štandardný head-up displej, cloudová navigácia, streamovanie cez YouTube, digitálne kľúče a hromada modifikovaných bezpečnostných asistenčných systémov.
Aby sme nezabudli... obe autá majú geometriu zadnej nápravy, presnejšie povedané zmenenú zbiehavosť a v detailoch bol upravený tiež systém stabilizácie, ktorý spolupracuje s pohonom xDrive a aktívnym zadným diferenciálom. BMW tvrdí, že tieto drobnosti sa postarali o rýchlejšie a presnejšie reakcie na zmeny smeru jazdy a lepšiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach.
zdroj: BMW