Maserati Quattroporte 2017
Začnime exteriérom. Predná časť sa inšpirovala modelom Levante. Nový je nárazník a maska s vertikálnymi chrómovými lamelami. Medzi ňou a chladičom sú umiestnené elektricky nastaviteľné klapky, ktoré dokážu zlepšiť aerodynamiku a prívod vzduchu. Úpravami prešli aj spätné zrkadlá a bočné prahy. Vďaka týmto zmenám má Quattroporte nižší koeficient odporu vzduchu o 10%. A aj vďaka tomu ešte vyššiu maximálnu rýchlosť.
Interiéru kraľuje nový 8,4-palcový dotykový displej
Najväčšou novinkou v interiéri je nový 8,4-palcový dotykový displej. Ovládanie hlasitosti presunuli na stredovú konzolu spolu s novým kruhovým ovládačom. Nechýba podpora moderných systémov Apple CarPlay a Android Auto. V základnej výbave nájdeme aj senzor kvality vzduchu (Air Quality Senzor), ktorý má zabraňovať prenikaniu splodín do interiéru.
Novinkou sú pakety GranLusso a GranSport. Prvý je viac zameraný na komfort. Obsahuje 20-palcové kolesá Mercurio, hodvábne čalúnenie Ermenegildo Zegna, drevené obloženie Radica, bezkľúčový vstup, štvorzónovú klimatizáciu, vyhrievané zadné sedadlá a elektrické rolety. GranSport je športový paket s 21-palcovými kolesami Titano, športovými sedadlami a športovým volantom s hliníkovými pádlami. Za príplatok je možné objednať sadu Exterior Carbon Pack s karbónovými spätnými zrkadlami, kľučkami dverí a predným nárazníkom.
Vrcholná verzia dostala 530 k a 710 Nm
Pre slabšie verzie budú pakety k dispozícii za príplatok, pri najsilnejšej verzii GTS si môže zákazník vybrať jeden z nich bez príplatku. Tým sa dostávame k motorom. Na výber sú dva šesťvalce a jeden osemvalec. Naftový trojliter V6 s výkonom 275 koní a krútiacim momentom 600 Nm dá stovku za 6,4 sekundy. „Voňavejšia“ benzínová V6 Twin Turbo s objemom 3,0 l bude dostupná v dvoch výkonových verziách. Slabšia ponúkne 353 koní a pohon zadných kolies, zatiaľ čo Quattroporte S má 410 koní a pohon všetkých štyroch kolies Q4. Vrcholom je opäť verzia GTS s 3,8-litrovou V8 od Ferrari, výkonom 530 koní a krútiacim momentom 710 Nm. Stovku dá za 4,7 sekundy a po novom zvládne maximálnu rýchlosť 310 km/h. Všetky motorizácie spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou od ZF. Podvozku zostali elektronicky ovládané tlmiče Shyhook a hliníkové časti.
zdroj: Themotorreport