Najväčšia zmena sa odohrala vpredu a Outlander dostal masku chladiča s názvom Dynamic Shield a výrazným chrómovým dekórom. Nové sú aj predné svetlá (vo vyšších výbavách LEDkové), ktoré obsahujú 12 LED diód pre denné svietenie. Zadné svetlá už nie sú biele a sú taktiež diódové. Vďaka novým nárazníkom je Outlander o 40 mm dlhší (4695 mm). Iné sú aj predné blatníky, bočné prahy, hliníkové disky, kryty spätných zrkadiel a celá karoséria dostala nové chrómové doplnky.
V interiéri sa toho na prvý pohľad veľa nezmenilo
Mitsubishi sa zameralo najmä na zníženie hluku a vibrácií, kvalita materiálov má byť naopak pocitovo vyššia. Nové sú aj predné sedadlá, volant a multimediálny systém dostal viac aplikácií. Outlander ponúkne aj napr. adaptívny tempomat, sledovanie jazdných pruhov, bezkľúčový vstup a štartovanie, strešné okno, detekciu áut v slepom uhle, parkovaciu kameru, kožené čalúnenie alebo vyhrievané sedadlá. Všetko však závisí na zvolenom stupni výbavy.
Technika bola tiež trochu zmenená. Karoséria by mala byť podľa Mitsubishi pevnejšia, nové je odpruženie a elektrický posilňovač riadenia. Pohonné jednotky prešli menšími zmenami a momentálne spĺňajú emisnú normu Euro 6. Základným motorom je benzínový dvojliter 2.0 MIVEC s výkonom 150 koní spolupracujúci s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento motor je možné kúpiť iba s pohonom predných kolies a v základnej výbave Intense. Pohon všetkých štyroch kolies je dostupný vo výbave Intense+ a Instyle a iba v kombinácii s naftovým motorom 2.2 DI-D, ktorý má výkon 150 koní a môže spolupracovať s 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Hybridná verzia sa od klasickej príliš neodlišuje. Iné sú kolesá a tmavšia maska chladiča v hornej časti. Zmien sa dočkalo aj pohonné ústrojenstvo. Spaľovací motor (dvojliter MIVEC 89 kW) má menšie vnútorné trenie a dva elektromotory (2x60 kW) sú efektívnejšie. S rovnakými batériami (12 kWh) má prejsť o 600 metrov dlhšiu vzdialenosť čisto na elektrinu. To bude iste každému jedno, no prečo by sa nepochválili polkilometrom k dobru, však? Žiadne prevratné číslo to nie je, vlastne je to až 1% zlepšenie. Celková hodnota je totiž 53 km a tá vyzerá dobre. Normovaná spotreba je vraj 1,9 l/100 km a „s touto bombou, pre istotu končíme“.