Na dizajn nemeckej novinky si názor nepochybne urobíte aj sami, v súvislosti s vonkajšími úpravami 911 vo verzii Carrera S by sme však mohli dodať, že auto sa niektorými detailmi nechalo inšpirovať vrcholným preplňovaným modelom 911 Turbo.
Pochopiteľne turbodúchadlá má dnes už i základná Carrera a keď už o nich hovoríme, sluší sa dodať, že práve tie sú v prípade modernizovaného „eSka“ úplne nové.
Na úrovni minulej GTS
Spolu s turbami automobilka modifikovala chladenie plniaceho vzduchu, takže výkon plochej šestky poskočil zo 450 na 480 koní. Tým sa prepracovaná Carrera S dotiahla na predchádzajúcu Carreru GTS, ale maximálny krútiaci moment ostal v prípade nového auta na pôvodnej úrovni, teda na hodnote 530 newtonmetrov, zatiaľ čo GTS ponúkala až 570 Nm.
Aj uvedená zmena však stačila za merateľné zlepšenie dynamiky. Nová Carrera S je v tejto chvíli schopná akcelerovať (s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou PDK) z miesta na stovku za 3,3 sekundy, zatiaľ čo predchodca na to potreboval 3,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť potom ostala rovnaká, konkrétne 308 kilometrov za hodinu.
Porsche k tomu všetkému dodáva, že zásadne vylepšili sériovú výbavu. Majitelia bez priplácania dostanú takzvaný dvojrozmer, teda 20-palcové hliníkové disky vpredu a 21-palcové vzadu, športový výfukový systém do striebornými koncovkami alebo systém Torque Vectoring Plus, ktorý v základnej 911 Carrera nenájdete.
Automobilka hovorí, že Carrera S dostala aj nový brzdový systém, pôvodne z verzie GTS. Zahŕňa červené strmene, v prvom rade ale 408-milimetrové kotúče vpredu a 380-milimetrové na zadnej náprave.
Navyše ak budete chcieť, môžete si aj pre tento model objednať karbón-keramický brzdový systém, prípadne športový podvozok PASM so svetlou výškou zníženou o 10 milimetrov a aktívnym riadením zadných kolies.
Konštruktéri Carrery S už v základe prekalibrovali tlmiče auta, takže výrobca sľubuje vyššiu presnosť v kontrole pohybov karosérie a lepšiu odozvu. V kombinácii s natáčaním zadných kolies dostanete priamejšie riadenie a tiež upravenú kinematiku zavesenia zadnej nápravy. K tomu Porsche opäť sľubuje viac stability vo vysokých rýchlostiach a agilnejšie i viac priamočiare chovanie v zákrutách.
Porsche vám v rámci sériovej výbavy dodá aj čierne kožené čalúnenie a bez doplácania si môžete objednať i zadné sedadlá, v každom prípade individualizačný program firmy je skoro nekonečný a týka sa tiež možnosti vybrať si z nepreberného množstva farieb či kvality kože i s kontrastným prešívaním.
Mimochodom, ku štandardu patria tiež svetlá Matrix LED, indukčná nabíjačka mobilov a za príplatok potom môžete mať systém zdvíhania prednej nápravy, diódy HD-Matrix či pakety Sport Chrono a Track Precision.
zdroj: Porsche