Carrera T je v porovnaní s ostatnými ostrými verziami 911 menej známa sestra, ak vám ale ide v prvom rade o zážitky spojené so starosvetskou jazdou, teda keď mal vodič v rukách obyčajný (nezdeformovaný) volant a manuál, určite stojí za pozornosť.
Porsche o tomto aute tvrdí, že je zamerané na agilitu, ľahkosť a emotívnu zvukovú kulisu, a vďaka šesťstupňovému manuálu je považované za stroj vyhľadávaný puristami.
Aby konštruktéri niečo také dosiahli, Carrera T dostala tenšie okná a menej izolačných materiálov, takže v najľahšom prevedení váži len 1478 kg. Inak povedané, je o 40 kg štíhlejšia ako súčasná 911 Carrera. Zaujímavé na tom je, že Porsche vôbec prvýkrát predstavilo „Téčko“ aj v karosérii kabrioletu.
Len pre istotu pripomíname, že písmeno T je v tomto prípade odkazom na „Touring“, čím nás automobilka odkazuje na niekdajšie homologizačné špeciály 911 T z roku 1968. Novodobé prevedenie je v ponuke od roku 2017 a výrobca zaraďuje Carreru T medzi základnú Carreru a Carreru S.
Modernizovaný model je poháňaný plochým trojlitrovým šesťvalcom s dvomi turbodúchadlami, ktorý produkuje 394 koní a maximálny krútiaci moment 450 newtonmetrov. Spomínaný šesťstupňový manuál vám ponúka možnosť zvoliť si režim automatických medziplynov a s paketom Sport Chrono s Carrera T dokáže rozbehnúť z miesta na 100 km/h za 4,5 sekundy. Kabriolet potrebuje o dve desatiny viac.
Maximálna rýchlosť tejto 911 je 295 kilometrov za hodinu, verzia bez strechy je o 2 km/h pomalšia. Aby zákazníci nemali pocit, že ide len o oholené auto, dostanú tiež zväčšený brzdový systém s 350-milimetrovými kotúčmi na prednej náprave a šesťpiestikové strmene.
Pokiaľ ide o ďalšiu štandardnú výbavu, nájdete v nej vyššie uvedený balíček Sport Chrono, rýchlejší prevod riadenia a dokonca systém riadenia kolies zadnej nápravy. K tomu majiteľ získa adaptívny podvozok znížený o 10 milimetrov a inak vyladené skrutné stabilizátory.
911 Carrera T je sériovo postavené na 20 a 21palcových hliníkových kolesách s pneumatikami s rozmermi 245/35 ZR20 a 305/30 ZR21. Z ďalších pozoruhodných detailov stoja za zmienku napríklad niektoré spojlery prevzaté z Carrery GTS alebo hlavica radiacej páky vyrobená z orechového dreva, pred ktorou je štítok „MT“, odkazujúci na manuál v aute.
zdroj: Porsche