Nové motory nebudete musieť točiť do vysokých otáčok. Podľa dostupných informácii poskytne agregát Carrery S 500 Nm už pri 1 700 ot./min. Maximálny výkon má prísť už pri 6 500 ot./min. V porovnaní so súčasnou verziou, kde prišlo to najlepšie až za hranicou 7 000 ot./min., je to trochu sklamanie.
Po stránke dizajnu máme čakať len kozmetické zmeny. Drobnými zmenami vzhľadu prejde predný nárazník, zadný nárazník a kapota motora. Tá dostane po novom vertikálne lamely. Po facelifte môžeme tiež čakať nové umiestnenie výfukov
Vráťme sa však k novým pohonným jednotkám. Pre mnohých fanúšikov a majiteľov je koniec éry atmosférických motorov smutnou správou. Atmosférické jednotky vymiznú spod kapoty Porsche 911 po dlhých 51 rokoch. Môžeme tu nadávať na prísne limity, ale rozhodnutie manažmentu z Zuffenhausenu už nezmeníme. Presný objem nového prepĺňaného agregátu ešte nepoznáme. Špekulácie hovoria o objeme 2,9 resp. 3,0 litra. Pravdepodobne dorazí v dvoch výkonových verziách. V útrobách Carrery má byť približne 370 koní a 500 Nm. Silnejšia verzia S príde s agregátom vyladeným na cca 420 koní. Verzie Carrera a Carrera S tak posilnia o 20 koní.
Spotreba až na prvom mieste... v podobnom duchu sa niesol facelift typu 911 991
Okrem vyššieho výkonu čakajme aj zmenu charakteru motora. Od točivých atmosférických motorov k lineárnym turbomotorom. Nové motory nebudete musieť točiť do vysokých otáčok. Podľa dostupných informácii poskytne agregát Carrery S 500 Nm už pri 1 700 ot./min. Maximálny výkon má prísť už pri 6 500 ot./min. V porovnaní so súčasnou verziou, kde prišlo to najlepšie až za hranicou 7 000 ot./min., je to trochu sklamanie.
Príchod turbodúchadiel neprinesie len horšiu odozvu a vyššiu spotrebu pri športovej jazde, ale aj vyššiu hmotnosť. Nový motor je ťažší zhruba o 30 kilogramov. Aj napriek tomu má 911 lepšie zrýchlenie než predchodca. Porsche Carrera akceleruje na stovku s PDK za 4,3 sekundy, Carrera S za 4 sekundy. Maximálka slabšej verzie bude 298 km/h a silnejšie „eSko“ dosiahne až 313 km/h. Koho to však zaujíma? Najdôležitejší parameter sme si ešte nespomenuli. Priemerná spotreba oboch verzií bude 7,5 l/100 km. Samozrejme, tá papierová. Reálna môže byť pokojne vyššia než spotreba atmosférických predchodcov.
Carreru a Carreru S musia odlíšiť od modelu Turbo
Carreru musia odlíšiť od verzie Turbo
Spolu s implementáciou turba do takmer celej ponuky značky prichádza pre Porsche jeden zásadný problém. Carreru a Carreru S musia odlíšiť od modelu Turbo. Samozrejme, výkonové rozlíšenie tu je. Súčasné Turbo 991 má 520 koní, Turbo S dokonca až 560 koní. Po facelifte môžeme čakať ešte mierny nárast výkonu oboch verzií. Problém je teda inde, než vo výkone. Je ním jazdný prejav. Modely Carrera a Carrera S by mali podávať výkon inak. Inžinieri preto uvažovali nad premiestnením medzichladiča vzduchu z nafúknutých blatníkov (ako je tomu v prípade modelu Turbo) priamo k motoru. Výsledkom bolo komplikované nasávanie vzduchu a neuspokojivá efektivita motora. Medzichladič tak ostal na pôvodnom mieste. Páni z Zuffenhausenu preto prišli s novým riešením ako odlíšiť jednotlivé modely v ponuke, a tým je športové tlačidlo SRB (Sport Response Button). Výsledkom je úsporný motor pre bežné presúvanie sa z bodu A do bodu B a na požiadanie aj vodičsky zaujímavý motor pre okruhy, horské prechody a podobne.
Tlačidlo SRB poskytuje štyri módy - 0, S, SI a I. 0 je najúspornejší režim - odozva plynu v tomto režime nebude najúchvatnejšia. S je športový režim určený na svižnú jazdu a SI je najostrejší režim pre okruhy. V oboch režimoch počítajte s čo najkratšou odozvou plynu a ostrým nástupom. Posledný režim je I – individual, kde si majiteľ môže nastaviť auto podľa vlastných preferencii.
Zdroj: autoforum
Prečítajte si tiež: Vehicle Experts, nadšenie pre Porsche