Len pre úplnosť dodávame, že skratku GTS Nemci prekladajú ako Gran Turismo Sport a majú vo zvyku používať ju pre modely „s extra porciou výkonu, ktoré sú vhodné aj na dlhé vzdialenosti“.
Proti tejto definícii sa tentoraz nedá prakticky nič namietať, faceliftovaný Cayenne GTS skutočne dostal výkonnejší osemvalec naladený na rovných 500 koní a 660 newtonmetrov, čím prekonáva o stupienok nižšie stojace prevedenie Cayenne S V8 o 25 koní a 60 Nm a počítať môžete aj s lepšou dynamikou.
GTS sľubuje zrýchlenie z miesta na stovku za 4,4 sekundy a maximálku 275 km/h, zatiaľ čo v prípade verzie S je to 4,7 sekundy a 273 km/h. K tomu vám Porsche prihodí o 10 milimetrov znížený podvozok s (po novom) štandardne dodávaným vzduchovým odpružením, adaptívnymi tlmičmi PASM a systémom vektorovania krútiaceho momentu.
Aj u tohto auta dostanete nové dvojventilové tlmiče so samostatne nastaviteľnou kompresiou a odskokom a k tomu tiež horné uloženie z Cayenne Turbo GT, ktoré zvyšuje odklon predných kolies o 0,58 stupňa.
K vylepšenému motoru patrí tiež modifikovaný osemstupňový automat, ktorý má podľa Porsche rýchlejšie reakcie a i samotné zmeny prevodových stupňov prebiehajú o čosi rýchlejšie.
Súčasťou GTS sú (po vizuálnej stránke) zatmavené svetlá, čierne nápisy s označením modelu a verzie, upravený predný nárazník so zväčšenými otvormi nasávania vzduchu, prípadne červené brzdové strmene. V sériovej výbave je okrem iného paket Sport Design, ktorý pridáva niekoľko komponentov lakovaných v lesklej čiernej farbe a namiesto niekdajších čiernych výfukových koncoviek dostanete s novým autom trochu iný odtieň, ktorý Porsche popisuje ako bronzový.
Celok korunujú 21-palcové tmavé disky v sivej RS Spyder a po otvorení dverí objavíte ešte štandardný vyhrievaný volant, športové elektricky nastaviteľné predné sedadlá a digitálny prístrojový panel, ktorý sme videli už pri vlaňajšej modernizácii, rovnako ako dodatočný displej pred spolujazdcom.
A príplatky? Sériovú panoramatickú strechu môžete vymeniť za ľahšiu karbónovú, z rovnakého materiálu môže byť aj zadný difúzor a dokonca je možné nechať si odstrániť časť izolácie, takže celkovo tieto pakety odľahčia Cayenne a Cayenne Coupe o 25 kg.
Porsche začne novinku dodávať v lete 2024 a za štandardný Cayenne GTS si bude v Nemecku účtovať najmenej 138 tisíc eur, verzia Coupe vyjde tamojších zákazníkov na 141 700 eur. Slovenské ceny zatiaľ k dispozícii nemáme.
zdroj: Porsche