Taycan patrí k najúspešnejším modelom Porsche, Nemci od roku 2019 dodali zákazníkom už 150 tisíc kusov a medzi najdôležitejšie trhy radia Spojené štáty, Britániu, Nemecko a Čínu. S ohľadom predovšetkým na čínsku a americkú konkurenciu automobilka nemá veľký priestor na chyby a svoj produkt preto prepracovala oveľa viac, ako býva prípade klasickej medzigeneračnej modernizácie bežné.
K základom vylepšeného auta patrí v prvom rade nový zadný elektromotor, ktorý má o 80 kW (109 koní) vyšší výkon, upravený pulzný menič, optimalizovaný software, ale tiež o 10 kg nižšiu hmotnosť.
Vo všetkom lepší
Tento motor nájdete vo všetkých verziách, teda s pohonom zadných i všetkých kolies, rovnako ako novú batériu. Má upravenú chémiu (detailne ju Porsche nepopisuje), takže jej celková kapacita poskočila z 93 na 105 kilowatthodín, a pretože má nižšie vnútorné odpory, zvládne vyššie nabíjacie výkony.
Automobilka uvádza maximum 320 kW, teda o 50 kW viac ako doteraz, a zvýšil sa tiež výkon rekuperácie pri brzdení z 290 na 400 kilowattov! Kým predchodca zvládal na dostatočne dimenzovanej nabíjačke dostať akumulátor z 10 na 80 percent (pri teplote 15 stupňov Celzia) za 37 minút, modernizovanému autu to má trvať len 18 minút.
Aj vďaka tomu sa konštruktérom podarilo v závislosti na karosárskej verzii a výkone predĺžiť dojazd podľa metodiky WLTP na 678 kilometrov, v bežných podmienkach to bude (opäť podľa prevedenia): Taycan 503 až 678 km, Turbo S 558 až 630 km, Sport Turismo 449 až 650 km a Cross Turismo od 515 do 613 km.
Z vyššie uvedeného ste okrem iného určite pochopili, že na rozdiel od Panamery bude Taycan naďalej dostupný aj s karosériou kombi.
Zaujímavé tiež je, že vám Porsche odteraz k paketu Sport Chrono pridá paket nazvaný Push-to-Pass, ktorý vám na 10 sekúnd pridá v závislosti na prevedení výkon 70 kW, teda 95 koní. Mimochodom, základný Taycan má odteraz výkon zvýšený o 60 kW a Turbo S dokonca o 140 kW, takže pri využití systému kontroly rozjazdu (launch-control) vám auto krátkodobo dá systémových 700 kW, inak povedané 952 koní.
To je tiež dôvod, prečo je Taycan pri akcelerácii z miesta na stovku rýchlejší o 0,6 sekundy a tento šprint teraz zvládne za 4,8 sekundy. Taycan Turbo S z času ukrojil 0,4 sekundy, takže z 0 na 100 km/h vystrelí za 2,4 sekundy.
Všetky aktualizované Taycany dostanete odteraz štandardne so vzduchovým odpružením a pre štvorkolky si môžete objednať tiež Active Ride. Ide o v úvode spomínaný aktívny hydraulicky ovládaný podvozok s aktívnym potláčaním náklonov. Súčasťou sériovej výbavy je tiež ambientné osvetlenie, parkovací asistent so zadnou kamerou, vyhrievanie predných sedadiel, tepelné čerpadlo, indukčné nabíjanie mobilu, ale konštruktérom sa napriek tomu podarilo znížiť základnú pohotovostnú hmotnosť o 15 kg.
Zvonku spoznáte Taycan po facelifte hlavne podľa modifikovaných svetiel, retuší v prednom nárazníku, ale tiež podľa nových hliníkových diskov tvarovaných aerodynamickou optimalizáciou. A kedy si novinku Porsche kúpite? Žiadne dlhé čakanie nehrozí. Auto bude v predajniach už počas tejto jari.
zdroj: Porsche