Nová tvár Volvám celkom sluší. Ich predné svetlá naďalej majú pripomínať bájny mjöllnir, teda Thorovo kladivo, ale svetelný podpis je jemnejší a celkový tvar polykarbonátového krytu má trochu iný tvar.

Do toho dostávajú modernizované modely, teda vrátane dnes odhaleného Volva S90, novú asymetrickú masku chladiča so zošikmenými lamelami, čo je detail, ktorý sa (náhodou?) objavuje aj na nových BMW.

Skoro ako nová generácia

Ešte výraznejšie bola prepracovaná zadná časť limuzíny, ktorá namiesto zadných združených svetiel pripomínajúcich písmeno „C“ dostala úplne nový tvar a svetelným podpisom, ktorý vzdialene evokuje štvrtú generáciu Audi A6.

Nové sú samozrejme tiež nárazníky, veko batožinového priestoru, z dverí zmizli chrómované ochranné lišty a spolu s množstvom ďalších prepracovaných detailov (napr. dizajnom kolies) môže faceliftovaná S90 niekomu pripadať ako úplne nová generácia.

OTA na väčšej obrazovke

Volvo pri tejto modernizácii nezanedbalo ani interiér. Objavuje sa v ňom nová väčšia obrazovka multimediálneho systému s uhlopriečkou 11,2 palca, predovšetkým ale úplne nové rozhranie schopné aktualizovať software na diaľku, prostredníctvom rozhrania OTA. To by malo zákazníkom znížiť počet návštev v autorizovaných servisoch a ušetriť ich čas.

Nad to cestujúci dostanú vylepšenú akustickú izoláciu kabíny a štandardné vzduchové odpruženie podvozka s revidovanými adaptívnymi tlmičmi.

Dostupnosť? Zatiaľ s otáznikmi

Volvo S90 bude aj po facelifte predávané s mild-hybridnými a plug-in hybridnými pohonnými jednotkami, detailné informácie však automobilka zatiaľ nezverejnila. Pochválila sa len zlepšeným dojazdom dobíjacej benzín-elektrickej jednotky, ktorá by teraz mala zvládnuť bez štartovania spaľovacieho motora 80 kilometrov.

Otázna ostáva tiež dostupnosť tohto auta na slovenskom trhu. Volvo sa rozhodlo neponúkať S90 v Británii, Francúzsku a ďalších európskych štátoch, ktoré v obecnej rovine neholdujú sedanom. Tým nechceme povedať, že S90 po facelifte u nás nekúpite, ale stať sa to môže. Volvo totiž novinku smeruje primárne na Áziu či Blízky Východ, kde sú sedany vo výrazne väčšej obľube.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Volvo