Keďže Volvo XC90 je vskutku dobré auto, ktoré má snáď len dve nedokonalosti (len štvorvalcové dvojlitrové motory a nedostatočne pohodlné pruženie na tak majestátne auto), zákazníci oň majú stále záujem. Modernizácia síce prišla v obvyklý čas, ale je skôr decentná ako výrazná.
V oblasti dizajnu toho veľa nehľadajte. Keď je niečo dobré a predáva sa to, zbytočne to budú meniť. Zmeny tak nájdete v mierne modifikovanom prednom nárazníku alebo odlišnej masky chladiča. Zmeny sa udiali aj v oblasti asistenčných systémov, kde napríklad spolupracuje asistent riadenia spolu s monitorovaním mŕtveho uhla.
Vynovený je tiež dizajn kolies alebo nové farby exteriéru. Interiér je prakticky rovnaký až na jednu zmenu, a to vcelku výraznú. Pred modernizáciou ste mohli mať buď 5-, alebo 7-miestny interiér, po novom pribudne verzia so 6 sedadlami, ale aj 4 sedadlami. Spolu s tým pribudnú aj nové druhy materiálov čalúnenia.
A čo pohonné jednotky? Nuž, tie stále zostali pri dvojlitrovom objeme a 4 valcoch. Či je to dostatok alebo nie, to si musí zodpovedať každý sám, avšak je to stále určitá forma škrtenia ponuky pre zákazníka. Do ponuky však prichádza nové označenie motorov „B“, ktoré bude značiť takzvané mild-hybridné pohonné sústavy.
Nové budú aj konfigurácie sedadiel.
Systém s generátor-štartérom ponúkne úsporu do 15 % v oblasti spotreby paliva, aspoň tak to tvrdí Volvo. Systém dokáže vypnúť motor aj pri určitej rýchlosti a pri brzdení regenerovať energiu do akumulátora. Hybridná verzia T8 prichádza s celkovým výkonom 288 kW (390 k). K tomu je tu ešte verzia T5 s 184 kW (250 k) a T6 s 228 kW (310 k).
Novinkou je však spomínaná verzia s písmenkom B, konkrétne B5. Nie, nejde o benzín, avšak o mild-hybrid kombinovaný s naftou. Pamätáte sa na vyhlásenia Volva, že s naftou vôbec neplánujú do budúcnosti a jej vývoj už nebude ďalej prebiehať? A hľa, máme tu mild-hybrid práve s naftovým motorom. Ten ponúka 173 kW + 10 kW (235 k + 14 k) a spolu 520 Nm.
Všetky motory sú spojené výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Rodina nových označení sa rozrastie aj do triedy XC60, kde bude k dispozícii B5 ako mild-hybrid so vznetovým aj zážihovým motorom, B4 so vznetovým a B6 so zážihovým motorom. Nové označenie tak prinesie trocha chaosu aj do tradičnej rodiny Volvo modelov.
Zdroj foto: Volvo