Riadenie bez priamej mechanickej väzby má dnes napríklad Tesla Cybertruck a svojho času analogickú techniku využívalo tiež Infiniti pod názvom Direct Adaptive Steering v sedane Q50, takže čisto formálne o svetovú novinku nejde.
V Európe sa však obdobne navrhnutý automobil oficiálne nepredáva, takže Lexus RZ môžeme na starom kontinente považovať za jediné osobné vozidlo, ktoré takúto výbavu ponúka.
Necelá otáčka od dorazu k dorazu
Lexus hovorí, že jeho elektronické riadenie prináša plynulejšie, jednoduchšie a intuitívnejšie ovládanie v zákrutách ako klasické systémy, navyše má údajne ponúknuť viac spätnej väzby bez nežiadúcich vibrácií. Podstatné tiež je, že významne redukuje otáčky volantu. Kým v bežnom aute potrebujete od dorazu napríklad 720 stupňov, teda dve otáčky, v tomto prípade to je len 200 stupňov, inak povedané necelú jednu otáčku.
Ďalšou novinkou je najvýkonnejšie prevedenie RZ 550e F Sport s výkonom 300 kW, teda 408 koní, ktoré má prepracované naladenie tlmičov, tuhšie pružiny a jeho súčasťou je tiež takzvaný Interactive Manual Drive, teda virtuálne manuálna (alebo skôr sekvenčná) prevodovka, ktorú môže vodič ovládať prostredníctvom páčok pod volantom.
Virtuálne radenie
Systém je naladený tak, aby simuloval osemstupňový automat, pričom elektronika dokáže obmedzovať výkon pri zásahu „obmedzovača otáčok“ a auto navyše imituje zvuk spaľovacieho motora tak, aby mal pocit, že sedí vo vozidle s klasickým pohonom.
Vylepšené boli však i ostatné verzie Lexusu RZ, ktoré dostali nové elektrické nápravy eAxle s vyšším výkonom (RZ 350e - 224 koní, RZ 500e - 380 koní), lepšou prevádzkovou efektivitou a tiež novú lítiovo-iónovú batériu s kapacitou zvýšenou na 77 kilowatthodín. Na všetky detaily jednotlivých prevedení si budeme musieť chvíľu počkať, ale Lexus hovorí, že podľa predbežných údajov sa podarilo predĺžiť dojazd (v závislosti na modeli a jeho výbave) o zhruba 100 kilometrov. A zvýšený bol tiež výkon integrovanej nabíjačky, ktorá môže mať odteraz 22 kW.
zdroj: Lexus