Ak vás baví hľadať na faceliftovaných autách rozdiely v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi, Fiesta by vás mohla na chvíľu zabaviť. Dramaticky inak síce nevyzerá, ale drobných úprav sa dá nájsť na jej vonkajšom dizajne relatívne dosť.
Asi najviac udrie do očí presun loga spred nábehovej hrany prednej kapoty doprostred masky chladiča. Iné sú tiež predné nárazníky, ale Ford mení ich tvar aj v závislosti na niektorých verziách výbavy, takže zorientovať sa v nich nie je zase také jednoduché. Prekvapivo nová je tiež predná kapota, jej výmena ale bola nutná, pretože Fiesta modelového roka 2022 dostala štíhlejšie hlavné svetlá.
Tie sú odteraz výlučne tvorené diódami a ak si priplatíte, môžete si objednať aj moderné svetlá Matrix LED. Ak to náhodou netušíte, sú zaujímavé predovšetkým tým, že dokážu postupným rozsvecovaním a zhasínaním jednotlivých segmentov zabrániť oslneniu ostatných účastníkov cestnej premávky.
Sériové zadné svetlá so zatmaveným lemovaním môžete nechať na prianie vymeniť za LED, ktoré majú ešte tmavšiu povrchovú úpravu, ktorej Ford hovorí Premium Black. Aby sme mali exteriér kompletný, mali by sme dodať, že automobilka rozšírila ponuku o sedem nových typov hliníkových diskov a k dispozícii sú aj dve nové farby exteriéru s názvom Boundless Blue a Beautiful Berry.
Pre tých najroztržitejších
Ako sme už naznačili v úvode, pred vodičom bude odteraz k dispozícii príplatkový 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, a ak by sme mali vypichnúť pár ďalších zaujímavých prvkov výbavy, za zmienku určite stojí bezdrôtová nabíjacia podložka pre mobilné telefóny a audiosystém B&O Sound System s desiatimi reproduktormi, integrovaným subwooferom a 575-wattovým zosilňovačom.
Pokiaľ ide o rozšírený zoznam bezpečnostných systémov, zaujal nás Wrong Way Alert, ktorý dokáže rozpoznať nájazd na diaľnicu v protismere a upozorniť na to vodiča. Ďalej Local Hazard Information informujúci o nebezpečných situáciách v širšom okolí či za zákrutami a tiež Rear Occupant Alert. Ten pre zmenu odporúča kontrolovať zadné sedadlá potom, čo boli na začiatku cesty otvorené zadné dvere. Cieľom je zabrániť tomu, aby šofér zabudol na zadných sedadlách dieťa či zviera.
Modernizovaná Fiesta bude aj naďalej poháňaná prevažne litrovými trojvalcami s mild-hybridnou technikou a 48-voltovými elektrickými rozvodmi. Najslabší EcoBoost s turbom produkuje rovných 100 koní a vykazuje priemernú spotrebu 5,2 litra benzínu na 100 km. Prostredný motor má výkon 125 koní a ako jediný sa dá skombinovať aj so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodkovkou. Vrcholom medzi obyčajnými modelmi ostáva trojvalcový motor naladený na 155 koní, ktorý podľa metodiky WLTP spotrebuje 4,9 l/100 km.
Najvýkonnejšia Fiesta ST s preplňovanou jedna-päťkou bude mať aj naďalej 200 koní pri 6000 otáčkach za minútu, ale konštruktérom sa podarilo zvýšiť maximálny krútiaci moment z 290 na 320 newtonmetrov, ktorý bude mať vodič pod plynom pri 4000 ot./min. Tým však novinky „eSTéčka“ nekončia. V kabíne sa objavili nové vylepšené sedadlá Performance, v menu nájdete namiesto jazdného režimu Eco mód nazvaný Track, ktorý vypína trakčnú kontrolu a prepína stabilizáciu do benevolentnejšieho stavu a nová je tiež zelená farba s názvom Mean Green.
Informácie o modernizovanej úžitkovej verzii Fiesta Van nájdete na stránke Proficars.sk.
zdroj: Ford